پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸

برگزیده مرحله منطقه دومین دو سالانه جشنواره قصه گویی نهال امید از استان تهران:

برگزاری جشنواره قصه گویی نقش بسزایی در ارتقای سطح فکری و خلاقیت کودک و نوجوان دارد

الهام آریایی از تهران - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

الهام آریایی، برگزیده بخش اجرای صحنه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» از استان تهران گفت: برگزاری جشنواره قصه گویی نقش بسزایی در ترویج کتابخوانی و ارتقای سطح فکری و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد و منجر به آشنایی بیشتر این نسل با آداب و رسوم اقوام گوناگون می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، الهام آریایی، عضو کتابخانه عمومی بسیج شهر تهران که با اجرای قصه «پرده حصیری» به عنوان برگزیده بخش اجرای صحنه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» استان تهران به مرحله نهایی راه یافت در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان  به بیان مطالبی در خصوص این دوره از جشنواره پرداخت.

عضو کتابخانه عمومی بسیج شهر تهران در ابتدای سخنانش به بیان تجربیات خود در این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: بسیار خوشحالم که در این جشنواره حاضر شده ام؛ تجربیات ارزشمندی از روش و سبک قصه گویی و قصه گویان حاضر در مسابقه به دست آوردم؛ از جمله آموخته های من نحوه ارتباط با بینندگان، فضاسازی محیط قصه و خود پنداری شخصیت های داستان بود که بسیار در این حرفه من را یاری کرده است.

وی با مهم دانستن قصه‌خوانی و تأثیر آن در کتابخوان کردن مردم گفت: کتابداران می توانند اعضا را به سمت قصه و قصه گویی هدایت کنند و سنت زیبای قصه گویی را رواج دهند؛ برگزاری این گونه جشنواره ها تاثیر بسزایی بر کیفیت خدمات دهی کتابداران به اعضا خواهد داشت و سبب افزایش عضو و ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

آریایی روند برگزاری این دوره از جشنواره را مفید و ماندگار ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اهمیت داستان ها و قصه ها در شکل‌ گیری فرهنگ و تربیت کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره قصه گویی نقش بسزایی در ترویج سطح فکری و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد. کودکان و نوجوانان با شنیدن قصه ها با آداب و رسوم اقوام گوناگون آشنا شده و ارتباط مستقیمی با تاریخ گذشتگان خود برقرار می کنند.

عضو فعال کتابخانه عمومی بسیج در پایان سخنانش با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: من اولین سالی است که در این جشنواره شرکت می کنم اما مراحل قبل جشنواره را از طریق سایت نهاد و رسانه ها پیگیری می کردم؛ این جشنواره توانسته جای خود را میان اعضا و کتابداران باز کند و با حرکتی رو به رشد در مسیر پیشرفت است؛ استفاده از اساتید و داوران بنام برای آموزش بیشتر شرکت کنندگان از دیگر نکات مثبت این جشنواره بوده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 1 =