چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

قصه گوی اصفهانی:

آشنایی با کتابداران فرهیخته نهاد منجر به تبادل تجربیات و آشنایی با قصه‌های جدید و زیبا شد

بهنوش اخلاصی از استان اصفهان  - روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

بهنوش اخلاصی، کتابدار کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان و هدی احمدی، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه‌یافتگان مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» از استان اصفهان گفت: آشنایی با کتابداران فرهیخته نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین قصه‌گویان دیگر که همه از قشر فرهنگی جامعه هستند، منجر به تبادل تجربیات و آشنایی با قصه‌های جدید و زیبا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، بهنوش اخلاصی، کتابدار کتابخانه امام خمینی(ره) بهارستان در دومین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور «نهال امید» به عنوان یکی از قصه‌گویان برتر این دوره از استان‌ اصفهان به مرحله کشوری راه یافت.

اخلاصی، برگزیده مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید»، با توصیف روند برگزاری جشنواره، گفت: مرحله استانی به میزبانی شهرستان خمینی شهر و اجرای با کیفیت قصه‌گویان آغاز و با انتخاب داوران 6 نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند؛ مرحله منطقه‌ای نیز با حضور برگزیدگان استانی به میزبانی ۸ استان کشور برگزار شد که به عنوان یکی از برگزیدگان بخش قصه‌گویان کتابدار منطقه مرکزی انتخاب و معرفی شدم.

وی دیدن اجراهای مختلف قصه‌گویی را مفید دانست و تصریح کرد: اجرای دیگر قصه‌گویان به ویژه ارتباط و تعاملشان با مخاطب و همچنین نظرات و پیشنهادات داوران باعث شد تجربیات جدیدی کسب کنم که در قصه‌گویی های آتی حتما از آن ها استفاده خواهم کرد.

اخلاصی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارها برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوان به کتاب و کتابخوانی می تواند قصه باشد، افزود: برگزاری نشست‌های قصه‌گویی در کتابخانه هم سرگرمی بچه‌ها به ویژه در فصل تابستان و اوقات فراغت را تأمین می‌کند و هم آموزه‌هایی که لازم است به آنها داده شود، منتقل می شود.

وی با یادآوری خاطرات خود در جشنواره قصه‌گویی نهال امید گفت: اولین بار بود که در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردم و در مرحله استانی قصه‌ «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» را اجرا کردم که پس از اجرا بچه‌هایی که در سالن من را می دیدند به من اشاره می کردند و به همدیگر می گفتند «خانم قیچی»، که این دقت و توجه کودکان برایم خوشایند و لذت‌بخش بود.

آشنایی با کتابداران فرهیخته نهاد  منجر به تبادل تجربیات و آشنایی با قصه‌های جدید و زیبا شد

هدی احمدی، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و از دیگر برگزیدگان مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان «نهال امید» با اشاره به روند برگزاری این جشنواره، سطح آن را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: قصه گویی‌های خوبی هم از میان کتابداران و هم غیر کتابداران ارائه شد و قصه‌گویان از شیوه های خلاق استفاده کرده بودند.

وی در ادامه پیشنهادهایی برای بهبود روند اجرای جشنواره ارائه کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای علاقه‌مندان به قصه گویی در بخش های استانی، منطقه ای و ملی برای افراد غیر کتابدار و برگزاری نشست با داوران بعد از اجراها، که داوران عزیز ایرادات یا پیشنهادات خود را به قصه‌گویان بگویند، در روند پیشرفت قصه گویی تاثیر بسیار دارد.

احمدی ضمن ابراز خرسندی برای حضور در این دوره از جشنواره تصریح کرد: آشنایی با کتابداران فرهیخته نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین قصه‌گویان دیگر که همه از قشر فرهنگی جامعه هستند، منجر به تبادل تجربیات و آشنایی با قصه‌های جدید و زیبا شد.

این برگزیده با بیان اینکه برای اولین بار در این جشنواره شرکت کرده است، گفت: شرایط برگزاری جشنواره خیلی خوب بود ولی برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران جشنواره در هر دوره تجربیاتی کسب می کنند که در اجرای دوره‌های بعدی مشخص می شود.

وی در پایان با ذکر خاطرات شیرین خود از حضور در این دوره از جشنواره و آشنایی با دوستان در مرحله استانی و منطقه‌ای، بازدید از خانه تاریخی خمینی شهر و آثار تاریخی یزد را جذاب و خاطره انگیز دانست.

گفتنی است، مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است و طی آن نفرات راه یافته به این مرحله با یکدیگر به رقابت پرداخته و با رای اولیه داوران و آرای نهایی مدعوین نفرات اول تا سوم انتخاب می شوند.

آشنایی با کتابداران فرهیخته نهاد  منجر به تبادل تجربیات و آشنایی با قصه‌های جدید و زیبا شد

آشنایی با کتابداران فرهیخته نهاد  منجر به تبادل تجربیات و آشنایی با قصه‌های جدید و زیبا شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 7 =