چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

قصه گوی اردبیلی:

قصه گویی از موثرترین راه ها برای شکل گیری شخصیت کودکان است

روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

سمانه حکیمیان، از راه‌یافتگان مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» گفت: مربیان قصه گویی می توانند با بیان قصه های خوب و ماندگار ضمن تقویت حافظه تخیل کودکان را فعال کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، سمانه حکیمیان، کتابدار کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل و از راه‌یافتگان مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره های قصه گویی اظهار داشت: تقویت و توسعه بخش های کوک کتابخانه های عمومی از کارهای تاثیرگذار نهاد کتابخانه ها در حوزه کودک و نوجوان است و برگزاری مستمر جشنواره های قصه گویی علاوه بر تقویت استعدادهای کتابداران موجب شناسایی استعدادهای درخشان این حوزه از بین جوانان و نوجوانان خواهد شد.

حکیمیان حضور در جشنواره و شنیدن قصه های همکاران و شرکت کنندگان بخش آزاد را از نکات حائز اهمیت جشنواره نهال امید دانست و افزود: برگزاری این جشنواره موجب کسب اطلاعات و شیوه های جدید قصه گویی و بهره گیری از تجارب پیشکسوتان این دوره ها می شود.

وی با اشاره به حضور داوران مجرب در دومین دوسالانه (نهال امید) افزود: ایجاد صحنه های جذاب و نمایشی و حضور شرکت کنندکان باتجربه و داوران باتجربه و ارائه نکات مهم کارشناسی توسط آنان، موجب ارتقای سطح کیفی این دوره از جشنواره قصه گویی شد.

قصه گویی از موثرترین راه ها برای شکل گیری شخصیت کودکان است

قصه گویی از موثرترین راه ها برای شکل گیری شخصیت کودکان است

وی با بیان اینکه برای اولین بار در این دوره از جشنواره قصه گویی شرکت کرده، ادامه داد: استمرار این دوره ها برای کتابداران بخش کودک کتابخانه ها، ضمن ایجاد انگیزه برای شرکت حداکثری کتابداران، موجب کسب مهارت های جدید و استفاده از تجربیات سایر شرکت کنندگان خواهد شد.

حکیمیان در بخش دیگری از سخنان خود قصه گویی را از ابزار های مهم در تقویت حافظه و شکل گیری شخصیت کودکان دانست و افزود: والدین و مربیان می توانند با بیان قصه های خوب و ماندگار ضمن تقویت حافظه، تخیل کودکان را نیز فعال کنند.

کتابدار کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل حضور در این جشنواره را از لحظات شیرین زندگی خود دانست و گفت: حضور در جمع فرهیخته و توانمند و تماشای اجرای قصه گویی همکاران موجب تقویت روحیه و انگیزه برای درخشش بیشتر در دوره های بعدی شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 14 =