چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

قصه گوی اردبیلی:

قصه گویی در تقویت مهارت های دیداری و شنیداری و خلاقیت کودکان موثر است

محسن وظیفه قصه گوی اردبیلی

محسن وظیفه از راه‌یافتگان به مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» گفت: آشنایی کتابداران بخش کودک با شیوه های صحیح قصه گویی، موجب برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، محسن وظیفه، دبیر ادبیات مدارس شهرستان پارس آباد و  از راه‌یافتگان به مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» اظهار داشت: جشنواره قصه گویی در ارتقای توان و مهارت های فنی و همچنین پرورش نهال خودباوری و امید در بین کتابداران گام های مهمی برداشته است.

دبیر ادبیات مدارس شهرستان پارس آباد افزود: دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی( نهال امید) در بالاترین سطح کیفی و با حضور برترین های این حوزه برگزار می شود و شرکت کنندگان در این جشنواره دارای مهارت ها و توانمندی های تحسین برانگیز در اجرا و ارائه مطالب هستند.

قصه گویی در تقویت مهارت های دیداری و شنیداری و خلاقیت کودکان موثر است

منتخب دومین دوسالانه قصه گویی برگزاری این دوره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دوره از جشنواره بسیار پویاتر و پرجنب و جوش تر از سال پیش در حال اجرا است و با توجه به اینکه این رویداد فرهنگی نهالی نوپا است، مطمئنا در مراحل بعدی شاهد درخشش چهره های برتر در مسابقات خواهیم بود.

قصه گویی در تقویت مهارت های دیداری و شنیداری و خلاقیت کودکان موثر است

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مختلف از جمله مخاطب شناسی، مرجع شناسی، کتابداری و همچنین آموزش مهارت های مختلف در حوزه کودک و نوجوان مثل نقاشی و اوریگامی و قصه گویی از جمله آموزش هایی هستند که می توانند در ارتقای توان علمی کتابداران و جایگاه کتابخانه های عمومی موثر واقع شوند.

قصه گویی در تقویت مهارت های دیداری و شنیداری و خلاقیت کودکان موثر است

محسن وظیفه  برگزاری جشنواره قصه گویی را فرصتی مناسب برای کتابداران دانست و گفت: با وجود اینکه بنده در جشنواره های متعدد شرکت کرده ام ولی شرکت در این جشنواره را مغتنم شمرده و از اجرا ها و تجربیات سایر شرکت کنندگان بهره مند می شوم.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های قصه گویی موجب تقویت مهارت های ارتباطی با کودکان ونوجوانان می شود، افزود: بخش مهمی از مخاطبان کتابخانه های عمومی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند؛ لذا تقویت مهارت های دیداری و شنیداری و خلاقیت کودکان و جذب آنان به سمت کتابخانه های عمومی نیازمند کسب مهارت های کلامی و زبانی است و حضور در این دوره ها موجب تقویت مهارت های ارتباطی با کودکان و نوجوانان می شود.

این قصه گوی منتخب حضور در جمع چهره های درخشان قصه گویی را از خاطرات و لحظات ماندگار زندگی خود دانست و خاطرنشان کرد: دومین دوسالانه جشنواره نسبت به دوره قبل در همه حوزه ها دارای رشد قابل توجهی است و امید است این روند در دوره های بعدی رشد چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 3 =