پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

برگزیده بخش منطقه ای دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی «نهال امید» از استان آذربایجان غربی مطرح کرد؛

قصه‌گویی، شیوه ای برای تعامل مفید کتابدار و مخاطبان

شادی پاکزاد از آذربایجان غربی - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

مدرس تکنیک های بازیگری و نمایش خلاق و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حضور در جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» را تجربه‌ای خوشایند و متفاوت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، شادی پاکزاد، برگزیده بخش صحنه ای دوسالانه «نهال امید»، مدرس تکنیک های بازیگری و نمایش خلاق و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شهرستان مهاباد، جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» را هدفمند و مفید دانست.

شادی پاکزاد اظهار داشت: اولین دورەای بود که در این جشنواره پربار و هدفمند شرکت کردم. شرکت در این جشنواره تابستان سال گذشته با ارسال فیلم آغاز شد؛ پاییز مراحل استانی و منطقه ای اجرا و مرحله کشوری نیز بعد از شش ماه برگزار شد، که این فاصله زمانی برای دوره ی پایانی، طولانی است. زمانبندی بهتر برای اجرای هر مرحله، قطعا اثرگذاری جشنواره را بیش از پیش خواهد کرد.

وی ادامه داد: من یک مربی کانونی با ۲۵ سال سابقه هستم و اعتراف می کنم در تمام طول خدمتم دوره ها و نشست های فراوانی داشتیم و مدام در حال کسب تجربه بودم؛ اما، حضور من در جشنواره نهال امید نهاد کتابخانه های عمومی، تجربه‌ای خوشایند و متفاوت بود. این جشنواره  فرصتی مناسب بود که طی آن مربیان نوپا  بتوانند دایره مطالعاتی خود را در حوزه قصه و قصه گویی گسترش دهند و از هر لحاظ، هنر و فن قصه گویی را بیاموزند.

این قصه گو و مدرس اظهار داشت: اگر به هنر قصه گویی اهمیت داده شود؛ می‌توان از طریق قصه گویی تعاملی مفید و کارآمد بین مخاطبین کتابخانه ها و کتابدار ایجاد کرد و  قطعاً تاثیر بسیار زیادی در همه امور خواهد داشت؛ رسالت یک مربی، ترویج کتاب و کتابخوانی و ترغیب کودکان و نوجوانان این سرزمین به مطالعه است، که برای این کار هنر قصه گویی جادو می کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 8 =