چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

برگزیده مرحله منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره نهال امید:

جشنواره قصه گویی نهال امید چالش شگفت انگیزی بود

روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

بهار حسین پور، قصه گوی برگزیده مرحله منطقه ای از استان کهگیلویه و بویراحمد حضور در این جشنواره را تجربه ای تازه و چالش برانگیز خواند و عنوان کرد: دوست دارم در دوره های بعدی این چالش هیجان انگیز را باز هم تجربه کنم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، بهار حسین پور، عضو خلاق کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج پس از طی مراحل مقدماتی و استانی به عنوان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور برگزیدگان استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر به میزبانی خوزستان در آذر ماه ۱۴۰۱ شرکت و با قصه "شاهزاده خوشبخت"، عنوان برگزیده قصه گویی صحنه ای را کسب کرد و با دریافت لوح و تندیس مسابقه، به مرحله کشوری راه یافت.

حسین پور درباره حضورش در این جشنواره گفت: قصه‌گویی هنری است که می‌تواند ترفندهای خوبی در ارتباط با چگونگی برقراری رابطه با دیگران به همگان آموزش دهد. آموزش این ترفندها به عموم مخاطبان می‌تواند تسهیل‌کننده ارتباطات اجتماعی و انسانی ما باشد.

وی هدف کلی از برگزاری جشنواره قصه گویی «نهال امید» را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی برشمرد و اظهار کرد: هدف شخصی من از شرکت در این جشنواره علاقه شدید به کار قصه گویی بود؛ کما اینکه بنده قبلا هم در جشنواره های قصه گویی کانون پرورش فکری شرکت کرده بودم و با این مبحث چندان بیگانه نبودم.

حسین پور افزود: روند برگزاری این دوره تا مرحله منطقه ای، نسبتا خوب بود ولی وقفه طولانی بین مرحله منطقه ای و ملی، مقداری ناامید کننده بود.

وی یاد آور شد: من به‌شخصه فکر می‌کنم نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برپایی جشنواره قصه‌گویی در زمینهٔ شناخت کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این رشته به‌خوبی عمل کرده است و کیفیت بالای آثار راه‌یافته به این دوره جشنواره خود موید این ادعا است. تجربیاتی که در این دوره کسب کردم بسیار مفید و کاربردی بود و دوست دارم در آینده ای نزدیک این تجربیات را در  زندگی به کار گیرم.

برگزیده ملی استان کهگیلویه و بویراحمد، کیفیت برگزاری این جشنواره را مطلوب و رو به پیشرفت عنوان کرد و گفت: بنده در دوره های گذشته جشنواره قصه گویی در کانون پرورش فکری حضور داشتم و این دوره به عنوان اولین تجربه همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور بسیار جالب و چالشی بود و دوست دارم باز هم در دوره های بعد این چالش هیجان انگیز را تجربه کنم.

حسین پور همراهی دختر خردسال خود در تمامی مراحل قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به عنوان شیرین ترین خاطره این جشنواره بیان کرد و افزود: واقعا حضور دختر خردسالم در تمامی مراحل این جشنواره، قوت قلبی بود که تا این مرحله باعث موفقیت من شده است و جا دارد از تمامی مسئولین استانی و کشوری که نهایت همکاری را با بنده داشتند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

گفتنی است، در این دوسالانه که با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» آغاز به کار کرد، موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال ۱۴۰۱؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» (موضوع ویژه) به عنوان موضوعات محوری در نظر گرفته شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 16 =