پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

برگزیده منطقه ای دومین دوره جشنواره قصه گویی نهال امید مطرح کرد؛

نهال امید، ظرفیتی برای شناسایی هنرمندان قصه گو

زهرا اسدی از مازندران - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

زهرا اسدی جمنانی، برگزیده منطقه ای دومین دوره جشنواره قصه گویی نهال امید، این جشنواره را ظرفیت بسیار مهمی برای شناسایی هنرمندان قصه‌گو در بین کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها دانست و گفت: شناسایی این ظرفیت ها، سبب می شود خدمات بهتری برای تشویق به مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه ها ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه ای عمومی مازندران، زهرا اسدی جمنانی، کارشناس فرهنکی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران و برگزیده منطقه ای دومین دوره جشنواره قصه گویی در گفت و گویی با اشاره به میزبانی استان مازندران در مرحله منطقه‌ای گفت: در این مرحله که از استان های گلستان و گیلان هم حضور داشتند، ۱۸ نفر به رقابت پرداختند و ۶ نفر از سه استان انتخاب شدند و به مرحله ملی راه پیدا کردند. این دوره با ارسال اثر قصه گویان در دو رسته کتابدار و غیرکتابدار شامل اعضای کتابخانه ها، مربیان مدارس و کانون پرورش فکری و دیگر اقشار از طریق ارسال فیلم قصه‌گویی در سامانه الکترونیکی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد.

برگزیده مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی تصریح کرد: قصه و قصه‌گویی را دوست دارم و با اطمینان می‌توان گفت که قصه‌گویی یکی از خدمات ویژه و بسیار موثر کتابخانه‌های عمومی کشور است.

اسدی با بیان اینکه حضور در جشنواره قصه‌گویی و شنیدن و دیدن قصه‌های اجرا شده در کسب مهارت و آموزش بیشتر بسیار تأثیرگذار بود، ادامه داد: این مسئله باعث می‌شود در جشنواره‌های قصه‌گویی در سال‌های آینده، حضور پررنگ‌تری داشته باشم تا به رشد و تقویت بیشتر این مهارت در خود کمک کنم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی ظرفیت بسیار مهمی برای شناسایی هنرمندان قصه‌گو در بین کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها است، خاطرنشان کرد: شناسایی این ظرفیت ها، سبب می شود خدمات بهتری برای تشویق به مطالعه و کتابخوانی ارائه شود.

برگزیده دومین دوره جشنواره قصه گویی منطقه ای با بیان اینکه این جشنواره سبب تعامل بیشتر کتابداران و پدران و مادران قصه‌گو شد، اظهار کرد: والدین افرادی هستند که می توانند در بسیاری از برنامه‌های کودک و نوجوان کتابخانه مشارکت کنند و به عنوان یک قصه‌گوی توانمند، دوشادوش کتابداران در پیشبرد رسالت کتابخوانی و کمک به رشد و تعالی فکری کودکان و نوجوانان گام بردارند.

این برگزیده منطقه‌ای جشنواره درباره تفاوت برگزاری جشنواره با دوره گذشته، گفت: در این جشنواره ۲ رسته کتابدار و غیرکتابدار از هم جدا بود و در رسته خود مورد ارزیابی قرار گرفتند، بعضی دستگاه‌های فرهنگی که متولی قصه‌گویی بودند در جشنواره قبلی به موازات کتابداران که قصه و قصه‌گویی یکی از مهارت‌های آن ها است به رقابت پرداخته بودند.

اسدی افزود: در این دوره، سهمیه ورود از هر مرحله به مرحله بعد مشخص بود و زمان‌بندی برای اجرا، بهتر انجام شد. قصه‌گویی در بخش دیجیتال از بخش‌های جدید جشنواره بود و برای کسانی که  ضمن داشتن فن بیان و لحن مناسب، از توانمندی در اجرای قصه دیجیتال و استفاده و انتشار آن در فضاهای مجازی برخوردارند، بخش مناسبی بود.

وی با بیان اینکه برگزاری هر جشنواره، سختی‌ها و شیرینی‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: در هر ۲ دوره برگزاری، یکی از دست‌اندرکاران جشنواره بودم و همچون همه دست‌اندرکاران، دغدغه بسیاری برای اجرای بهتر جشنواره داشتم.

اسدی گفت: امیدواریم کاربران کتابخانه‌های عمومی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و همکاران خوب ما در مازندران، گلستان و گیلان از برگزاری جشنواره توسط تیم اجرایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران رضایت داشته باشند و خاطرات شیرینی برای آن ها رقم خورده باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 4 =