پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

برگزیده بخش منطقه ای جشنواره قصه گویی نهال امید از استان کردستان:

جشنواره قصه گویی «نهال امید» نقطه عطفی در برنامه های فرهنگی نهاد است

روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

پرشنگ سنگین آبادی، کتابدار کردستانی و  برگزیده جشنواره قصه گویی «نهال امید» گفت: برگزاری جشنواره قصه گویی نهال امید نقطه عطفی در اجرای برنامه های فرهنگی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، پرشنگ سنگین آبادی، کتابدار کردستانی و  برگزیده جشنواره قصه گویی نهال امید گفت: برگزاری جشنواره قصه گویی نهال امید نقطه عطفی در اجرای برنامه های فرهنگی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی عنوان کرد: دومین دوسالانه نهال امید نسبت به دوره قبل با کیفیت و در سطح بالاتری برگزار شد و استقبال قصه گویان و علاقمندان در مراحل استانی و همچنین منطقه ای این مهم را به خوبی نشان داد.

سنگین آبادی برگزاری جشنواره در راستای اهداف تعریف شده را موفق ارزیابی کرد و بیان داشت: برنامه ریزی و اجرای برنامه در دو مرحله استانی و منطقه ای جشنواره در این دوره بسیار خوب بود و تجربیات مفیدی را در اختیار برگزارکنندگان جشنواره قرار داد.

این کتابدار کردستانی عنوان کرد: هر قصه گو در جشنواره دنیایی از تجربه و مهارت با خود به همراه دارد که این تجربه ناخودآگاه با مخاطبین در جشنواره به اشتراک گذاشته شده و کوله باری از تجربه های جدید به کتابخانه ها بازگشت داده می‌شود.

وی گفت: قصه گویی و بهره مندی از ویژگی های مطلوب قصه گویان برای کتابدارانی که در بخش های کودک کتابخانه ها فعالیت می کنند بسیار موثر است و در نحوه خدمت رسانی آن ها و ارتقای سطح کیفی خدمات مفید خواهد بود.

سنگین آبادی بر لزوم برگزاری جشنواره در سطح گسترده تر و با دعوت از قصه گویان بیشتر از اقشار مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: باید با تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر، زمینه را برای آشنایی عموم مردم با این جشنواره فراهم کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره و قصه هایی که قصه گویان برای حاضران تعریف می کنند زمینه ساز خاطرات خوبی است که فراموش شدنی نیست.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 2 =