یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان:

گام برداشتن برای جشنواره کتابخوانی رضوی کاری اعتقادی است

رئیس شورای ائمه جمعه گلستان

محسن کیایی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان در دیدار با عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی موجب گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) می شود، گام برداشتن برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را کاری اعتقادی دانست.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه استان گلستان، عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حجت الاسلام و المسلمین محسن کیایی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان با هدف ترویج دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترغیب مردم به کتابخوانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار عبدالحی میرزاعلی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی جهت رشد معنویت و آشنا شدن با سیره ائمه اطهار(ع) است و باید این فرصت ها را غنیمت شمرد و از آن  بهترین بهره برداری را کرد. معصومین نور واحد هستند و از حیث الگو بودن یکسان‌اند، لذا برای رسیدن به این هدف بایستی سیره حیات آنان را کاوش، تحلیل و تبیین کنیم و سنّت آنان را در زندگی خود بکار گیریم.

حجت الاسلام کیایی در این دیدار گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی موجب گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی با زندگی معصومین(ع) است و هر قدمی که در این راه برداشته شود ما را به سبک زندگی اهل بیت(ع) نزدیکتر می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی موجب گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی می شود و حرکت در این مسیر و برگزاری این نوع جشنواره ها کاری اعتقادی است.

وی در ادامه افزود: حیات هر جامعه به فرهنگ آن جامعه ارتباط نزدیک دارد؛ لذا حرکت دستگاه های فرهنگی در راستای سیاستگذاری فرهنگی، تقویت هنجارها و ارزش های فرهنگی است و ریل گذاری در این راه باعث تقویت هویت فرهنگی وکاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

گفتنی است، جشنواره کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی با سیره رضوی و اهل بیت(ع) هر ساله توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود و علاقمندان زیادی در حوزه کتاب و کتابخوانی  دارد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 1 =