یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

در راستای توسعه کسب ‌و کارهای کوچک صورت گرفت؛

دیدار مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان

علی وفایی

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان با تاکید بر اینکه کسب وکارهای کوچک اهمیت زیادی برای اقتصاد کشورها دارد، حرکت در مسیر کسب وکارهای کوچک را عامل رشد تولید ناخالص ملی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و علی وفایی، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با هدف توسعه کسب ‌و کارهای کوچک در اداره کل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کردند.

علی وفایی مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان در این دیدار گفت: کسب وکارهای کوچک اهمیت زیادی برای اقتصاد کشورها دارند؛ چراکه کمک شایان توجهی به اشتغال و تولید ناخالص ملی کرده و رشد این بخش باعث رسمیت بخشیدن به اقتصاد می شود.‌

وفایی بیان کرد: در بسیاری از کشورها اکثر مشاغل توسط این بنگاه‌ها ایجاد می‌شود و این کسب و کارها به ‌دلیل برخورداری از پتانسیل لازم جهت بهبود توزیع درآمد، ایجاد اشتغال، کاهش فقر، رشد صادرات و خلق کارآفرینی، نقشی حیاتی در کشورهای در حال توسعه را دارد.

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم ساز و کار حرکت در مسیر کسب وکارهای کوچک را ازطریق دولت الکترونیک و حذف مسیرهای طولانی اداری محقق کنیم.

عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار گفت: رشد اقتصاد جامعه در گرو کسب و کار و تولید است و کسب و کارهای کوچک نیروی محرکه اقتصاد در یک جامعه هستند و نقش آن ها به هیچ وجه قابل انکار نیست. کسب‌ و کارهای کوچک از این جهت مهم هستند که فرصت‌هایی را برای کارآفرینان فراهم می‌کنند و شغل‌های معناداری با رضایت شغلی بیشتری نسبت به موقعیت‌هایی که در شرکت‌های سنتی و بزرگ‌تر دارند، ایجاد می‌کنند. 

وی همچنین افزود: همکاری و همیاری دستگاه ها و ارگان های اقتصادی و فرهنگی موجب پیشبرد اهداف اقتصادی و تولید خواهد شد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان هم تلاش خواهد کرد با ارائه ایده های نوین در فضای کسب و کارهای کوچک زمینه ای را فراهم سازد تا این نوع کسب و کارها رونق بیشتری داشته باشند.

گفتنی است، نهاد کتابخانه های عمومی کشور چندی است با برگزاری کلاس های آموزشی برای علاقه مندان حوزه کسب وکارهای کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی گام های ارزشمندی برداشته است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =