یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

با ارسال طی پیام‌هایی صورت گرفت؛

دعوت امام جمعه و فرماندار اقلید از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

مسئولان شهرستان اقلید

امام جمعه و فرماندار شهرستان اقلید طی پیام‌هایی جداگانه از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، در ادامه دعوت مسئولان استان فارس برای مشارکت عمومی مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی، حجت‌الاسلام مجید گشول، امام جمعه و شهرام منصوری، فرماندار شهرستان اقلید طی پیام‌هایی جداگانه از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.

دعوت امام جمعه و فرماندار اقلید از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

در متن پیام حجت‌الاسلام مجید گشول، امام جمعه اقلید آمده است:

باید غبار صحن تو را طوطیا کنند

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق

 خیل ملائکند رضا یا رضا کنند

بدون شک برکت کشور عزیزمان به یمن وجود با برکت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است و اشاعه و ترویج اندیشه های اهل بیت (ع) می تواند زمینه رشد معنویت و خودسازی را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرده و انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با بخش های متنوع و خلاقانه، فرصتی طلایی جهت تبدیل فرصت فراغت به نعمت اندیشه ورزی و دانایی است. لذا ضمن ارج نهادن به این رویداد فرهنگی، بدین وسیله از مردم فهیم و فرهیخته شهرستان اقلید،(قدمگاه علی بن موسی الرضا ع) بویژه نسل جوان و نوجوان و عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنیم با استقبال شایسته و حداکثری از فراخوان دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و با توسل به نور مبارک شمس الشموس حضرت امام رضا(ع) و مشارکت پر شور در این اقدام ارزشمند فرهنگی و معنوی، معرفتشان را نسبت به اهل بیت علیهم السلام افزایش داده و سیره پاک ائمه اطهار(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

مجید گشول دره سیبی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان اقلید

 متن پیام شهرام منصوری، فرماندار شهرستان اقلید بدین شرح است:

دعوت امام جمعه و فرماندار اقلید از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

بسم الله الرحمن الرحیم

بی شک کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه های مهم جهت نیل به توسعه برای جوامع است و فرهنگ دینی ما که ما را به خواندن تشویق و به همراهی با کتاب ترغیب می کند، عامل مهمی در حرکت به سمت کتاب وکتابخوانی است که خود زمینه ساز توسعه محسوب می شود.

سیره اهل بیت(ع) به عنوان اسوه حسنه مبین این نگرش است که کتابخوانی و مطالعه سیره نبوی و علوی و رضوی ما را به الگوهای دینی نزدیک می کند و بسیاری از آسیب های ممکن در زندگی فردی و اجتماعی را از جلوی ما برخواهد داشت. مسابقات کتابخوانی رضوی که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر برگزار می شود فرصت خوبی است تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت با زندگی و حیات اهل بیت(ع) آشنا شویم و خود را به سبک زندگی رضوی نزدیک کنیم. امیدواریم شهروندان اقلیدی با شرکت در این مسابقات علاوه بر کسب دانایی و آگاهی گام های مهمی در مسیر معنویت بردارند.

شهرام منصوری

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان‌ اقلید

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 2 =