سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک انجام شد؛

اجرای طرح «مشاغل کوچک شهر من» در نی‌ریز

طرح مشاغل خانگی نی ریز

طرح «مشاغل کوچک شهر من» به همت کتابخانه عمومی زنده یاد محمدحسن رجبی و با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ تاکنون برگزار شده‌است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، طرح «مشاغل کوچک شهر من» به همت کتابخانه عمومی زنده یاد محمدحسن رجبی و با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی در ایام شیوع کرونا و از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ تاکنون برگزار شده‌است.

افسانه مظفری، مسئول کتابخانه، ضمن اشاره به این طرح عنوان کرد: در این طرح، مشاغل بومی شهرستان طی برگزاری کارگاه های حضوری و مجازی معرفی شدند. از جمله کارگاه های برگزار شده در این طرح می توان به «تولید گیاهان دارویی اقتصاد محور در شرایط اقلیمی شهرستان نی ریز»، «کاشت، داشت و برداشت زعفران»، «گرده افشانی درختان انجیر»، «کاشت، داشت و برداشت گل نرگس و گل محمدی» و ... اشاره کرد.

اجرای طرح «مشاغل کوچک شهر من» در نی‌ریز

مظفری به کارگاه‌های مشاغل نیز اشاره کرد و گفت: در بخشی دیگر نیز کارگاه های معرفی مشاغل و حمایت از کارآفرینان بومی شهرستان از جمله «اصول زنبورداری و برداشت عسل»، «اصول تکثیر و پرورش آلوئه ورا» با حضور کارآفرین مربوطه و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت مجازی از طریق پلتفرم اسکای روم برگزار شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، طرح «چی کاره بشم؟» به منظور آشنایی کودکان با مشاغل آسان در بخش کودک کتابخانه از سال ۱۴۰۱ تاکنون انجام شده است.

اجرای طرح «مشاغل کوچک شهر من» در نی‌ریز

مسئول کتابخانه زنده‌یاد محمدحسن رجبی، به طرح «یک کلاف، یک کتاب» اشاره و تصریح کرد: این طرح، به منظور آموزش عروسک بافی به بانوان عضو کتابخانه در اوقات فراغت در حال برگزاری است. طی این کارگاه همزمان با آموزش یک نمونه عروسک و تمام شدن یک کلاف کاموا، کتابی از منابع کتابخانه نیز به بانوان معرفی می شود. در پایان نیز نمایشگاهی از آثار هنرجویان این بخش برگزار خواهد شد.

مظفری ادامه داد: همچنین با اجرای طرح «دستان کوچک کار» نیز به آموزش کسب و کارهای کوچک از جمله «نمدبافی وعروسک دوزی» به کودکان مرکز شبه خانواده بهزیستی می پردازیم. این کارگاه از زمستان ۱۴۰۱ تاکنون در حال برگزاری است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 10 =