شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

با صدور پیامی صورت گرفت؛

دعوت نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

امام جمعه و استاندار مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار مرکزی در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن دعوت به مشارکت در این حرکت فرهنگی و معنوی بر ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن دعوت به مشارکت در این حرکت فرهنگی و معنوی بر ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کردند. در متن این پیام مشترک آمده است:


کتاب، بخشی از منظومه فرهنگ جامعه است که پیوندی ناگسستنی با سایر عناصر و ارکان آن دارد. کتاب برای اهل خرد میراثی جاودان است و مطالعه و انس با کتاب مایه فرزانگی و نردبانی مطمئن برای ارتقای رشد و کمال فردی و جمعی است؛ پس به هر اندازه که آحاد جامعه به دانایی و آگاهی باور داشته باشند، به همان اندازه گرایش به مطالعه و کتاب‌خوانی رشد و توسعه خواهد یافت.

کتاب سرچشمه آگاهی بشر است و بدون شک ارزش و فواید مطالعه، تحقیق و انس‌گرفتن با کتاب، در گذر زمان بیشتر روشن می‌شود حال‌آنکه افتخار ما این است که فرهنگ و باورهای دینی ما، بر پایه ارزشِ بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش استوار است و خداوند منان، معجزه ابدی آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده است.

سیره اهل‌بیت(ع) نیز به‌عنوان اسوه حسنه، مبین این نگرش است که کتاب‌خوانی و مطالعه سیره نبوی، علوی و رضوی ما را به الگوهای دینی نزدیک می‌کند و کمک شایانی به بسط این فرهنگ غنی اسلامی و پیوند فرهنگ، بینش و معرفت الهی خواهد کرد.

جشنواره کتابخوانی رضوی اما به‌عنوان بزرگ­ترین پویش کتابخوانی کشور حرکتی معنوی و زمینه‌ساز شناساندن فرهنگ رضوی، معرفی آثار فاخر و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و همچنین ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که همواره از جمله دغدغه مقام معظم رهبری بوده، تا جایی که در تعبیری خاص کتابخوانی و علم آموزی را یک واجب دینی قلمداد می‌کنند.

جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در کشور است که فرصت مطالعه‌ای مفید و سودمند و زمینه را برای پویایی فرهنگی جامعه را فراهم آورده است تا آحاد مردم بتوانند در مسیر پر برکت انس با کتاب و ترویج کتاب‌خوانی گام بردارند.

بدین‌وسیله ضمن قدردانی از همه عزیزان دست اندرکار برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ارج نهادن به فعالیت‌های ترویجی کتابداران کتابخانه‌های عمومی، از مردم مومن و فرهنگ‌دوست استان مرکزی به ویژه نوجوانان و جوانان دعوت می‌شود با مشارکت در این حرکت فرهنگی ارزشمند و مطالعه آثار فاخر دینی، علمی و اخلاقی در خصوص زندگی سراسر نور امام هشتم(ع) دل و جان خویش را به زینت معنویت مزین کنند.

از تمامی دستگاه‌ها، نهادهای فرهنگی و فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، انتظار می‌رود با معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این پویش ملی سهیم باشند تا همه بتوانیم از این بستر برای عرض ارادت به ساحت قدسی ولی‌نعمتمان، حضرت امام رضا(ع) و انجام رسالت خادم ­الرضائی، بهتر و بیشتر بهره‌­مند شویم و بیش‌از پیش، شاهد رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان سراسر فرهنگی و عالم خیز مرکزی باشیم.

از تمامی هنرمندان، اندیشمندان، صاحب‌نظران، ارباب معرفت، جوانان دلسوز و زنده‌دل، خواهران و برادران گرامی انتظار می‌رود در راه احیای فرهنگ رضوی(ع) و خدمت به جامعه و گسترش اخلاق و ادب و صیانت از فرهنگ فاخر ولائی و رضوی(ع) از هر نوع همکاری و تلاش سازنده و امیدبخش دریغ نفرمایند.

دعوت نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

گفتنی است، دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا یکم مهرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی razavi.samakpl.ir  مراجعه کنند. این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا (ع)، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری (ع) است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =