جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

به مناسبت دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد؛

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب

اولین رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی جهادی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به جامعه عشایر با عنوان «خیمه کتاب» با عشایر همدان با محوریت دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، سلسله برنامه‌های فرهنگی و جهادی کتاب محور  «خیمه کتاب با عشایر» در شهرستان همدان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان  برنامه ریزی و با همکاری کانون خدمت رضوی شهرستان و اداره امور عشایر استان برگزار می‌شود که تا کنون یکی  از این سلسله برنامه‌ها در جمع عشایر برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار یکی از مهم ترین اهداف اداره کتابخانه های شهرستان همدان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امکان استفاده برابر از منابع و خدمات کتابخانه ای برای عموم مردم جامعه است.

هدف از اجرای " خیمه کتاب با عشایر"  توجه به کودکان و نوجوانان عشایر  است چرا که یکی از ضرورت‌های ترویج کتابخوانی، شناخت مخاطب است و قشر خاصی مانند عشایر قطعا نیازمندی‌های فرهنگی و آموزشی متفاوتی دارند. لذا برنامه « خیمه کتاب با عشایر»  دراولین رویداد یک روزه  خود با حضور جمعی از همکاران و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان، کارشناسان مشاور مذهبی ( روانشناس مذهبی و دینی  برای ازدواج و خانواده) و مشاور کودک و نوجوان و... برگزار و به ارائه خدمات فرهنگی،  در منطقه عشایری "قشلاق آق تپه" پرداخت.

 قصه گویی، قصه خوانی و نقاشی با محوریت منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی با موضوعات مذهبی برای کودکان، نوجوانان؛ مشاوره فردی و چهره به چهره با دختران نوجوان و بانوان عشایر؛  تفسیر نقاشی و تحلیل روانشناسی آن توسط کارشناس مربوطه با هدف پی بردن به مشکلات و درونیات کودکان و ... از جمله فعالیت هایی است  که در این رویداد یک روزه انجام شد. پایان بخش این رویداد یک روزه جهادی، توزیع پک فرهنگی، آموزشی و سرگرمی هدایا شامل ( کتاب، تابلو وایت برد، دفترچه نقاشی، مدادرنگی، توپ و اسباب بازی و ... ) بود که توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان تامین و اهدا شد.

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب با عشایر همدان

خیمه کتاب با عشایر همدان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 4 =