سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

جوان کارآفرین زنجانی؛

کتابخانه، موتور متحرک من برای راه‌اندازی کسب‌وکارم بود

کارآفرین زنجانی

سپیده بابالی، کارآفرین و عضو کتابخانه عمومی «بصیرت» زنجان با بیان اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی فرصت‌های زیادی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهند، گفت: کتابخانه‌ها محلی برای تبادل اطلاعات و کسب تجربه هستند و من نیز انگیزه و توانمندی راه‌اندازی یک کسب و کار را در کتابخانه کسب کردم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، سپیده بابالی، کارآفرین و عضو کتابخانه عمومی «تربیت» زنجان با اشاره به نقش اساسی کتابخانه در راه‌اندازی کسب‌وکار خود، گفت: کتابخانه، انگیزه بزرگی برای راه‌اندازی کسب‌وکارم بوده است.

بابالی با بیان اینکه کتابخانه‌ها محلی برای کسب تجارب جدید هستند، گفت: آموزش‌های لازم در زمینه دوخت لباس را در کتابخانه روستایی‌مان به صورت رایگان دریافت کردم و این اولین گام برای راه‌اندازی کسب‌وکارم بود.

وی افزود: با توجه به داشتن علاقه و استعداد در زمینه طراحی و دوخت لباس، در دوره های آموزشی خیاطی لباس زنانه و دوره آموزشی گلدوزی با دست که در کتابخانه بصیرت برگزار می‌شد، شرکت کرده و به صورت تکمیلی آموزش‌های لازم را دریافت کردم.

عضو ۲۳ ساله کتابخانه «بصیرت» روستای نیماور در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک کارگاه خیاطی در روستای خود راه‌اندازی کرده‌ام که با توجه به شرایط بازار کار، هم به صورت شخصی‌دوزی و هم به صورت سری‌دوزی از شهرهای زنجان و تهران سفارش قبول کرده و مشغول به کار هستم.

سپیده بابالی ادامه داد: در این کارگاه ۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار بوده و به درآمدزایی رسیده‌اند و در مواقعی که حجم سفارشات بالا باشد از سایر بانوان علاقه‌مند روستای نیماور و روستاهای همجوار نیز دعوت به همکاری می‌کنیم.

این کارآفرین حوزه مد و پوشاک خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها محلی امن و قابل اعتماد هستند و به جوانان علاقه‌مند توصیه می‌کنم از فرصت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی و انرژی دوران جوانی خود در راستای یادگیری و مهارت آموزی بهره ببرند.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کتابدار کتابخانه روستایی بصیرت گفت: امیدوارم با یاری خداوند و پیگیری‌های صورت گرفته بتوانیم حوزه کاری خود را گسترش داده و تعداد افراد بیشتری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به درآمدزایی برسانیم.

کتابخانه، موتور متحرک من برای راه‌اندازی کسب‌وکارم بود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =