پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

کتابدار کتابخانه روستایی «استاد شهریار» زنجان:

کتابخانه در آموزش و ارتقای مهارت روستاییان نقش اساسی دارد

کتابدار کتابخانه استاد شهریار

رویا هادی‌لو، کتابدار کتابخانه استاد شهریار گفت: برگزاری دوره های آموزشی هنری و مهارتی در کتابخانه تجربه ارزشمندی بود که منجر به اشتغالزایی بسیاری از بانوان خانه دار و سرپرست خانوار روستای قلعه حسینیه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، رویا هادی‌لو، کتابدار کتابخانه روستایی «استاد شهریار» روستای قلعه حسینیه در استان زنجان از راه‌اندازی کسب‌وکارهای موفق پیرو برگزاری دوره‌های آموزشی هنری و مهارتی در این کتابخانه خبر داد.

هادی‌لو با بیان اینکه کتابخانه نقش پررنگی در ارتقای مهارت روستاییان دارد، گفت: کتابخانه تنها پایگاه فرهنگی فعال در اغلب روستاها است؛ مکانی که خانواده‌ها به آن اعتماد دارند و با اطمینان خاطر به فرزندانشان اجازه شرکت در فعالیت‌های کتابخانه را می‌دهند.

 وی ضمن اشاره به اینکه کارگاه‌های هنری و مهارتی از سال ۱۳۹۳ در کتابخانه استاد شهریار در حال برگزاری است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی هم باعث ارتقای مهارت روستاییان شده و هم آنها را به محیط کتابخانه و مطالعه کتاب علاقه‌مند کرده است.

کتابدار کتابخانه استاد شهریار ادامه داد: بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی در کتابخانه و با پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد راه‌اندازی کسب‌وکارهای موفقی در روستای قلعه حسینیه بودیم و بسیاری از بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار توانستند شغل ایجاد کرده و به درآمدزایی برسند.

این کتابدار با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه یک پایگاه فرهنگی-اجتماعی فعال است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه، در ارتقای مهارت‌های اساسی و مورد نیاز اهالی روستا نیز گام برداریم.

هادی‌لو با بیان اینکه استقبال اهالی روستا و به‌ویژه بانوان از دوره‌های آموزشی برگزار شده در کتابخانه بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه بانوان روستا به راحتی امکان جابه‌جایی به شهر و شرکت در دوره‌های آموزشی را ندارند، این فرصت را مغتنم شمرده و از دوره‌های برگزار شده در کتابخانه استقبال کردند.

وی در پایان با ابراز امیدواری گفت: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی نسبت به ارائه خدمات نوین بسیار مسرت‌بخش است و امیدورام در ارتقای همه‌جانبه عموم مردم مؤثر باشیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 11 =