شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

مربی کارگاه آموزشی صابون‌سازی به روش سرد؛

کتابخانه‌های عمومی بانی فرهنگ، اطلاع‌رسانی و آموزش هستند

سمنان

آزاده موسایی‌نژاد، مربی دوره آموزشی صابون‌سازی به روش سرد و رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان شاهرود، یکی از اعضای کتابخانه عمومی شهرک البرز است که کتابخانه را دارای نقشی مهم در معرفی مشاغل خانگی می‌داند و از کتابداران کتابخانه عمومی شهرک البرز برای حمایت از او در برگزاری کارگاه‌های مختلف در کتابخانه قدردانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، آزاده موسایی‌نژاد یکی از اعضای کتابخانه شهرک البرز شاهرود است که در خصوص نحوه آشنایی خود با کتابخانه می‌گوید: از سال‌ها پیش تعاملات خوبی با کتابخانه داشتم؛ به‌واسطه اینکه کتابخانه‌های عمومی مکانی هستند که از هر نوع قشر و سنی به آن مراجعه می‌کنند. بنابر این به راحتی اقشار مختلف جامعه را می توان در آن یافت و در واقع می‌توان این‌طور بیان کرد که کتابخانه‌های عمومی هر شهر، بانی فرهنگ، اطلاع‌رسانی و آموزش در آن شهر هستند.

موسایی نژاد در خصوص دوره آموزشی صابون‌سازی به روش سرد می‌گوید: دوره صابون‌سازی به روش سرد یک رشته جدید است و به‌تازگی رایج شده و به خاطر اینکه امروزه افراد به استفاده از مواد طبیعی و گیاهی تمایل پیدا کرده‌اند، بازار خوبی دارد. از طرفی چون از مواد اولیه ساده و کم‌هزینه تولید می‌شود می‌توان گفت مورد استقبال خوب کارآموزان قرارگرفته است.

کتابخانه‌های عمومی بانی فرهنگ، اطلاع‌رسانی و آموزش هستند

وی در خصوص برگزاری دوره صابون‌سازی به روش سرد افزود: این دوره تاکنون در سه بازه زمانی و برای سه گروه از هنرجویان در کتابخانه عمومی شهرک البرز شاهرود برگزار شده است که در دوره اول عطاری‌های منطقه میهمان ما بودند و این دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رساندند و اکنون نیز محصولاتشان را خودشان تولید و در مغازه‌هایشان به‌صورت حضوری یا مجازی به فروش می‌رسانند. در دوره دوم و سوم نیز دانش آموزان و زنان خانه‌دار با استقبال این دوره آموزشی را پشت سر گذاشتند و اکنون در منازل خود بسته به نیاز و نوع پوستی که دارند این صابون را تولید و استفاده و بعضاً به فروش می‌رسانند.

مربی دوره آموزشی صابون‌سازی به روش سرد تعداد کارآموزانی که این دوره را پشت سر گذاشته‌اند ۴۸ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون ۱۲ نفر به اشتغال و درآمدزایی خوبی رسیده‌اند.

آزاده موسایی‌نژاد همچنان تأکید می‌کند: این شغل رشته جدیدی است و هنوز بازار اشباعی ندارد، بنابراین علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند با گذراندن یک دوره آموزشی مهارت‌های لازم را کسب کرده و حتی با بستن قرارداد با کارخانه‌های معتبر صابون‌سازی برند خود را ثبت و به‌صورت گسترده فعالیت خود را ادامه دهند.

وی خاصیت درمانی این نوع صابون را از دیگر مزیت‌های آن عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از متخصصان پوست و مو نیز مصرف این نوع صابون را به بیماران تجویز می‌کنند؛ چراکه این صابون نه‌تنها به پوست آسیبی نمی‌زند بلکه بسته به نوع پوست، خاصیت درمانی نیز دارد.

موسایی نژاد در پایان ضمن قدردانی از همه‌کسانی که به‌نوعی در معرفی این دوره و جذب کارآموز به وی کمک کردند، گفت: اگر طوری برنامه‌ریزی شود که این تعامل بین مرکز فنی و حرفه‌ای و کتابخانه‌ها در تمام استان ادامه پیدا کند، افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی گواهینامه معتبر دریافت کنند و به‌واسطه آن کسب‌وکار خود را نیز ارتقا دهند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 12 =