یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

کارآفرین آرادانی؛

با همراهی کتابخانه عمومی شهید فهمیده به اقتصاد روستاهای آرادان کمک کردیم

image-20230913101405-1.jpeg

بتول نظری کارآفرین و یکی از اعضای کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای داورآباد آرادان، همراهی کتابخانه عمومی شهید فهمیده در برگزاری دوره‌های آموزشی را در پیشرفت اقتصاد روستاهای شهرستان آرادان مؤثر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، بتول نظری یکی از اعضای کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای داورآباد آرادان است که به‌تنهایی و با علاقه به کار افزایش بهره‌وری تولیدات خانگی اشتغال دارد. ارتباط خوب کتابداران کتابخانه شهید فهمیده آرادان و روستای داورآباد با اعضای خود باعث شده تا با آگاهی از توانایی‌های ویژه‌ او در تولید محصولات خانگی، کارگاهی برای آشنایی عموم علاقه‌مندان به هنر تولید محصولات خوراکی در کتابخانه عمومی شهید فهمیده برگزار شود که با استقبال خوب مردم و به‌خصوص بانوان منطقه مواجه شد.

بتول نظری در خصوص نحوه آشنایی خود با این هنر گفت: کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای داورآباد تنها پایگاه فرهنگی روستا است که کلاس‌هایی با موضوع آموزش مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خانگی و همچنین کلاس‌هایی با موضوع آموزش گیاهان دارویی در آن تشکیل شد و من با این تفکر که می‌توانم هم در منزل شغل و درآمدی داشته باشم و هم به زندگی و فرزندانم برسم، در این کلاس‌ها شرکت کردم. بعد از آن بود که با توکل به خدا کارم را در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی و جنبه‌های دارویی آن‌ شروع کردم.

وی افزود: روستای ما محصولات باغی و کشاورزی دارد و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم منطقه تولید انجیر است. از آنجایی‌که انجیر محصولی مقوی و دارویی نیز هست، می‌دانم که چه زحمتی برای تولید آن کشیده می‌شود اما متأسفانه خیلی زود خراب و فاسد می‌شود؛ بنابراین به این فکر افتادم که مانند گذشتگان با خشک کردن، تهیه مربای انجیر، چای انجیر، دم‌نوش انجیر و چیپس انجیر بهترین استفاده را از آن ببرم، اما کار جدیدی که انجام دادم تهیه سرکه انجیر بود که خاصیت دارویی زیادی دارد؛ بنابراین توانستم به فرآوری محصول کمک کنم.

این کارآفرین درباره نحوه توسعه و شکل‌گیری کارگاهش در کتابخانه عمومی شهید فهمیده نیز گفت: بعد از مدتی که کارم رونق گرفت یک دستگاه عرق‌گیری خریداری کردم و با مطالعه و آموزش نحوه استفاده از آن، به سمت گرفتن عرقیجات انواع گیاهانی که در منطقه به‌وفور یافت می‌شد، رفتم. ازآنجایی‌که تنها سالن اجتماعات و همایش‌ها در شهرستان آرادان در کتابخانه شهید فهمیده است، با همکاری و مساعدت مسئولین کتابخانه محصولاتم را برای فروش به این مکان آوردم. بازاریابی و معرفی محصولاتم با ورود به کتابخانه رونق گرفت و موجب شد در حال حاضر درآمد ماهیانه خوبی برای خودم داشته باشد. امروز با خرید محصولات از باغدارانی که گاها مجبور می‌شوند محصولاتشان را به دلیل فاسد شدن دور بریزند کمکی به اقتصاد روستا داشته باشم و همه این‌ها را مدیون راهنمایی‌ها و دلسوزی‌های مسئولین این دو کتابخانه در آرادان هستم. محصولات من با نشان برکت به معرض فروش گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 15 =