چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

مسئول کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد؛

حمایت از مردم محلی در زمینه کسب‌وکار به ارتقای کیفیت زندگی آنها می‌انجامد

عاطفه وطن دوست مسئول کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد استان خراسان جنوبی

عاطفه وطن دوست، مسئول کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد از توابع شهرستان بیرجند گفت: با برگزاری کارگاه های اشتغال و توانمندسازی علاقه مندان در کتابخانه های روستایی، می توان از مردم محلی به ویژه بانوان حمایت کرد و این امر ارتقای روحیه و کیفیت زندگی آنان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، عاطفه وطن دوست یکی از کتابدارانی است که ضمن تجربه فعالیت در حوزه پژوهش های کارآفرینی، نقش فعالی در توانمندسازی جامعه هدف در روستای دستگرد بیرجند دارد.

وی با ذهنیتی که نسبت به کتابخانه روستایی به عنوان یک مرکز یادگیری و گسترش دانش عملی دارد، نقش فعالی در توانمندسازی جامعه در زمینه های مختلف داشته است به نحوی که در راستای توسعه کسب و کارهای خانگی ۱۲ کارگاه اشتغال آفرین برگزار کرده است.

وطن دوست در این رابطه توضیح داد: امروزه با تعریف جدیدی از کتابخانه های عمومی مواجه هستیم و باید کتابخانه جدای از امانت کتاب و سالن مطالعه به عنوان پایگاه های مردمی در نظر گرفته شوند.

وی علاقه شخصی و دغدغه مند بودن را از دلایل برگزاری کارگاه های کارآفرینی روستایی و زمینه سازی ایجاد و توسعه کسب و کارهای خانگی در کتابخانه خود عنوان کرد و آن را مبنایی برای بهبود کیفیت زندگی در زمینه های اجتماعی و اقتصادی روستائیان به ویژه بانوان دانست.

مسئول کتابخانه پروفسور معتمدنژاد گفت: از آنجا که کتابخانه پایگاه معتبر اجتماعی است، تلاش کردم با برگزاری کارگاه های کارآفرینی، فعالیت های آموزشی و مهارت افزایی کتابخانه تقویت شود. کارگاه های کیک پزی، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی از جمله این کارگاه هایی بود که در فضای کتابخانه راه اندازی شد و با استقبال و رضایت اهالی روستا روبه رو شد.

همچنین وی به آموزش کرم سازی گیاهی و عرق گیری به عنوان دوره های آموزشی برنامه ریزی شده کتابخانه در آینده نزدیک اشاره کرد.

وطن دوست اظهار داشت: اگر حتی زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی یک نفر هم با تلاش من به عنوان یک کتابدار فراهم شود، برای من ارزشمند است؛ چراکه این فرد به عنوان عضوی از یک خانواده می تواند به بهبود اوضاع اقتصادی خانواده با کمترین هزینه و بیشترین سود کمک کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات کسب و کار نیاز به تداوم دارد که البته برگزاری کارگاه های آموزشی، مشارکت نیروی انسانی همفکر، برنامه ریزی، بودجه، امکانات و پشتیبانی از طریق تعامل سازمانی با سازمان های مرتبط از جمله فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی را می طلبد.

این کتابدار با اشاره به نقش مهم کتابخانه های روستایی به عنوان شاخه ای از کتابخانه های عمومی، افزود: در نظر دارم علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش مهارت های کسب و کار بانوان با ایجاد شرکت تعاونی در روستای دستگرد بستری برای عرضه و فروش تولیدات و محصولات آموزش دیدگان فراهم کنم.

حمایت از مردم محلی در زمینه کسب‌وکار به ارتقای کیفیت زندگی آنها می‌انجامد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 0 =