شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

طی نامه‌ای رسمی اعلام شد؛

حمایت انجمن کتابخانه‌های هند از همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک

حمایت دانشگاه هند از همایش کسب و کار

انجمن کتابخانه‌های هند، با ارسال نامه‌ای رسمی به امضای دبیرکل این انجمن، حمایت علمی خود را از همایش بین المللی «کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک» اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابخانه‌های هند (ILA)، طی نامه‌ای رسمی، به امضای او. ان. چاووبی، دبیرکل این انجمن حمایت علمی خود را از همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری علمی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های ایران و انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار می‌شود، اعلام کرد.

انجمن کتابخانه‌های هند در  ۱۳ سپتامبر ۱۹۳۳ به طور رسمی در اولین کنفرانس کتابخانه‌های سراسر هند در کلکته تشکیل شد. از بدو تأسیس، خدمات و برنامه‌های متنوعی را به اعضای خود و همچنین سایرینی که به دنبال پشتیبانی فنی یا مشاوره هستند، ارائه کرده است.

از اهداف این انجمن می‌توان به این موارد اشاره کرد: پیشبرد جنبش کتابخانه در هند؛ ترویج آموزش کتابداران؛ بهبود وضعیت کتابداران؛ ترویج پژوهش در علم کتابداری؛ همکاری با سازمان‌های بین‌المللی با اهداف مشابه؛ انتشار بولتن‌ها، نشریات ادواری، کتب و غیره در جهت تحقق اهداف انجمن؛ کمک به ایجاد کتابخانه‌ها، مراکز اسناد و اطلاعات و تسهیل کار آنها؛ ترویج انتشار قوانین کتابخانه‌ای مناسب در هند؛ اعتباربخشی به مؤسسات آموزش علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی؛ ارتقاء و تدوین استانداردها، هنجارها، دستورالعمل‌ها و غیره برای مدیریت سیستم‌ها و خدمات کتابخانه‌ای و اطلاعاتی.

گفتنی است، همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور ایران و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک ۲۵ و ۲۶ مهرماه در مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =