پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

 در گفتگو با رادیو فرهنگ عنوان شد؛

کودکان و نوجوانان همراهان خوب کتابخانه‌ هستند

کودکان و نوجوانان همراهان خوب کتابخانه‌ هستند

معصومه رجبی، کتابدار کتابخانه روستایی «باقرالعلوم» در گفتگو با برنامه کتاب ‌بان رادیو فرهنگ ضمن معرفی فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه «باقرالعلوم» گفت: کتابخانه باقرالعلوم در میان اهالی روستای درسجین از مقبولیت بالایی برخوردار است و در این بین کودکان و نوجوانان مراجین همیشگی و وفادار کتابخانه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، معصومه رجبی، کتابدار کتابخانه «باقرالعلوم» واقع در روستای درسجین در شهرستان ابهر، طی گفتگوی تلفنی با برنامه کتاب ‌بان رادیو فرهنگ به معرفی فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه باقرالعلوم پرداخت.

رجبی با بیان اینکه کتابخانه «باقرالعلوم» در میان اهالی روستای درسجین از مقبولیت بالایی برخوردار است، گفت: مردم به کتابخانه اعتماد کرده اند و در این بین کودکان و نوجوانان مراجعین ثابت و طرفداران پروپا قرص کتابخانه هستند.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرده است، افزود: در حال حاضر تعداد منابع کتابخانه‌ باقرالعلوم ۲۰ هزار جلد است و تعداد ۵ هزار کتاب به گروه سنی کودک اختصاص دارد.

کتابدار کتابخانه باقرالعلوم ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین کتابخانه ما کودکان و نوجوانان هستند، برنامه‌های فرهنگی متنوعی از قبیل نشست جمع خوانی، نمایشنامه خوانی، شاهنامه خوانی، کاردستی، نقاشی، قصه گویی، جمع خوانی و اوریگامی برای کودکان و کارگاه‌های نمددوزی، آشپزی، نقاشی، ویترای و نشست کتابخوان برای نوجوانان اجرا می‌کنیم و کوشیده‌ایم همه این فعالیت‌ها در راستای تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی باشد.

رجبی در ادامه عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های کتابخانه نشست کتابخوان است؛ به این ترتیب که طی این نشست‌ها هر یک از حاضرین کتاب مورد علاقه خود را معرفی می‌کنند و در نتیجه هر نفر با چند کتاب آشنا شده و انگیزه مطالعه افزایش می‌یابد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها افزایش یابد و در تمامی موقعیت‌ها کتاب همراه خوب ما باشد.

گفتنی است، معصومه رجبی کتابدار کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین، افتخاراتی همچون کتابدار برتر را در کارنامه خود دارد و این کتابخانه در سال ۱۴۰۰ به عنوان کتابخانه برتر نهادی و در هفتمین جشنواره سراسری روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان برگزیده معرفی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =