شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱

مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزادی؛

جایگاه کتابخانه باید برای کودکان و نوجوانان تبیین شود

مهدیشهر

سیده فاطمه زهرا نبوی، مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزادی شهر شهمیرزاد، تبیین اهمیت و جایگاه کتابخانه برای کودکان و نوجوانان را مهم دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، سیده فاطمه زهرا نبوی، مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزادی شهر شهمیرزاد درباره نقش کتابداران در تبیین جایگاه کتاب و کتابخانه برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: کتابداران به دلیل ارتباط مستقیم بین جامعه و کتابخانه می‌توانند نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: کتابداران با حضور در مدارس، حوزه‌های بسیج و هر تجمعی که بتوانند در مورد کتاب و کتاب خواندن صحبت کنند، می‌توانند به ترویج فرهنگ مطالعه بپردازند.

مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزادی در شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: والدین می‌توانند با تهیه کتاب‌های خوب و درخور سلیقه و شخصیت فرزندان خود، بردن فرزندان به کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها، دادن حق انتخاب برای خریدن کتاب به کودک و مطالعه کتاب نقش بسزایی در ترغیب فرزندان به مطالعه داشته باشند.

سیده فاطمه زهرا نبوی اظهار داشت: کتابخانه‌ها نقش بسیار مؤثری در جامعه دارند. هم‌اکنون باید تلاش کنیم تا استفاده از کتاب به جای موبایل، تبلت و… بیشتر شود.

وی تکریم ارباب‌رجوع را از مهم‌ترین وظایف کتابداران دانست و افزود: باید جایگاه کتاب را برای کودکان و نوجوانان روشن و شفاف کنیم.

این قصه گوی برتر استان در جشنواره قصه‌گویی نهال امید در پایان، نشست‌های کتاب‌خوان، قصه‌گویی، برگزاری جشن‌های مناسبتی برای دانش آموزان، مسابقه نقاشی، مسابقه کتاب‌خوانی، جمع خوانی و… را ازجمله فعالیت‌های کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزادی عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 3 =