سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

سمنان به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد

پایتخت کتاب

آیین انتخاب و معرفی هشتمین پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران و شهرهای خلاق کتابخوانی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه (۹ آبان‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و شهر «سمنان» به‌عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

در این مراسم همچنین ضمن معرفی پایتخت کتاب ایران مقرر شد به دلیل ویژگی‌های مهمی که پنج شهر اوز استان فارس، سمنان، سبزوار، شاهین شهر اصفهان و کرج به خود اختصاص داده‌اند طی مراسمی این شهرها مورد تقدیر قرار گیرند. این پنج شهر واجد عناوینی به صورت انحصاری در برنامه پایتخت امسال شدند. 

بر این اساس با توجه به ویژگی فعالیت‌های مردمی و مردم پایه بودن فعالیت‌ها، شهر اوزاستان فارس در بین شهرهای نامزد، شایسته تقدیر شناخته شد. 

در این مراسم مقرر شد مدیریت شهر «شاهین شهر» به صورت فعال در زمینه کتاب، حداکثر امکانات در اختیار نهادها قرار داده است مورد تقدیر قرار گیرد. 

شهر سبزوار نیز از حیث تلاش برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

شهر کرج هم به دلیل تلاش برای ترویج مهارت‌های کتابخوانی و طراحی برنامه‌های خلاق در حوزه مهارت‌های کتابخوانی تقدیر خواهد شد. 

گفتنی است پیش از این به ترتیب شهرهای اهواز در سال ۱۳۹۴، نیشابور در سال ۱۳۹۵، بندربوشهر در سال ۱۳۹۶، کاشان در سال ۱۳۹۷، یزد در سال ۱۳۹۸، شیراز در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، سنندج در سال ۱۴۰۱ به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شده بودند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =