چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور:

کتابخانه سیار امکانی برای دسترسی عادلانه همه مردم به کتاب است

مصاحبه

مریم داودیان، اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور گفت: کتابخانه سیار موجب شده است تا دسترسی عادلانه همه مردم به کتاب به خصوص نقاط محروم فراهم شود. به همین دلیل خدمت به جامعه ام با انجام این کار متفاوت، لذت بخش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، مریم داودیان، اولین کتابدار زن کتابخانه سیار در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، از روند انتخابش به عنوان کتابدار سیار گفت: وقتی خبر جذب نیروی کتابخانه سیار رفسنجان را شنیدم، پیش خودم فکر کردم این توانایی را دارم که نیروی سیار شوم چون با این کار می توانم کمک مفیدی برای بچه های روستا باشم و فرهنگ کتاب خوانی را در روستاهای اطراف ترویج دهم.

وی کتابخانه های سیار را خدمتی مهم دانست و ابراز داشت: کتابخانه سیار موجب شده است تا دسترسی عادلانه همه مردم به کتاب به خصوص نقاط محروم فراهم شود. به همین دلیل خدمت به جامعه ام با انجام این کار متفاوت، لذت بخش است.

مریم داودیان، در خصوص خدمات این کتابخانه، اظهار داشت: عضویت سراسری، امانت، برگشت، رزرو و تمدید کتاب، اجرای برنامه های فرهنگی از جمله قصه گویی، جمع خوانی کتاب، برنامه‌های خلاقانه، نمایشنامه خوانی، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، اجرای بازی های فکری و... از برنامه ها و خدمات این کتابخانه سیار است.   

وی افزود: روستاهای لطف آباد، گیتی آباد، حسین آباد، عباس آباد، شهرک عباس آباد، بهجت آباد، دئفه رضوی، احمدآباد دئفه، با جمعیتی قریب به ۱۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند. همچنین شنبه تا چهارشنبه در روستاهای هدف و پنجشنبه در محل کتابخانه پشتیبان (کتابخانه عمومی مرحوم محمدی نژاد کشکوئیه) خدمات به اعضا ارائه داده می شود.

کتابخانه سیار امکانی برای دسترسی عادلانه همه مردم به کتاب است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =