شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

نماینده ولی فقیه در استان فارس در نماز جمعه شیراز مطرح کرد؛

در هفته کتاب شاهد خدمات ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس خواهیم بود

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شیراز عنوان کرد: توجه به کتاب و کتابخانه مایه برکت است و امیدوارم در هفته کتاب شاهد خدمات کتابخانه‌های عمومی به صورت ویژه باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های پیش از نماز جمعه ۱۹ آبان ماه به در پیش‌رو بودن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌هایی که رهبر معظم بر آن تاکید دارند این است که کتابخوانی ترویج شود. کتابخوانی برای ما مایه برکت است، علم و دانش و فرهنگ در کتاب دست به دست می‌شود و دیگران یاد می‌گیرند و در این هفته به صورت ویژه شاهد خدمات ویژه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بحث کتابخانه مرکزی شیراز بود، گفت: منظور کتابخانه‌ای است با خدماتی که امروزه ارائه می‌شود؛ چون تا می‌گوییم کتابخانه یک نگاه سنتی به کتابخانه وجود دارد؛ خیر، یک کتابخانه‌ای در شأن شیراز و قله فرهنگی کشور باشد با خدماتی که در جهات مختلف برای همه جهان اسلام ارائه دهد و بحمد الهی در سفر ریاست جمهوری مصوب شده و امیدواریم با همکاری و همیاری همه مسئولین به نتیجه برسد.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه چهارشنبه آینده روز بزرگداشت عالم بزرگ، گرانقدر و دانشمند آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی است که یکی از شاگردانش آیت الله مطهری است، گفت: در حلقه شاگردان علامه طباطبایی امروز مرجع تقلید وجود دارد و در حلقه شاگردانش چهره‌های بزرگ و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی مثل شهید بهشتی به چشم می خورد.

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: در سال هایی که اوج حمله فکری جهان غرب بود و دو تفکر مارکسیستی و لیبرالیستی وجود داشت که باورشان این بود که کاری کنند که دیگر از اسلام نشانی نماند و می خواستند ایران و اسلام را به باد بدهند، علامه طباطبایی آمد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه امروز شما موشک های پرسونیک می‌سازید و دو هزار کیلومتر آن طرف تر به قلب دشمن می زنید بیان کرد: آن روز این سید سلاحی ساخت که تفکر مارکسیست و تفکر فلاسفه ملحد غربی را بی اعتبار کرد و همه را کنار زد و عظمت اسلام را به وضوح به همه بشریت فهماند.

گفتنی است، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در آغاز برنامه های سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه ۱۹ آبان ماه با ایراد سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز، به تشریح برنامه ها و اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در هفته کتاب پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =