شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

استاندار مرکزی در آستانه هفته کتاب خبر داد؛

اهدای ۵ هزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه مرکزی اراک از سوی پدر فرش استان

اهدای کتاب به کتابخانه مرکزی اراک

استاندار مرکزی از اهدای ۵ هزار جلد کتاب نفیس از سوی حاج ابراهیم حسینجانی، پدر فرش استان به کتابخانه مرکزی شهر اراک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی با حاج ابراهیم حسینجانی، از تجار سرشناس فرش و خیّر شناخته شده استان مرکزی دیدار و از خدمات ارزنده این خیّر نیکوکار و فرهیخته تجلیل کرد.

در این دیدار صمیمی که فرماندار اراک و تنی چند از مدیران فرهنگی حضور داشتند، علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی اراک ارائه داد و ابراهیم حسینجانی تعداد ۵ هزار جلد کتاب نفیس از مجموعه کتاب‌های خود به کتابخانه مرکزی اراک اهدا کرد.

گفتنی است، حاج ابراهیم حسینجانی از مجموعه‌داران قالی و تجار بین‌المللی و مطرح فرش است که به «پدر فرش استان مرکزی» ملقب بوده و به واسطه فعالیت‌های فرهنگی و خیرخواهانه از شخصیت‌های مورد احترام است. وی از نیکوکاران فعال در حوزه مدرسه‌سازی و سلامت است که تاکنون به احداث چندین مدرسه، مسجد، درمانگاه و دیگر بناهای خیریه همت گمارده و منزل مسکونی خود در اراک را نیز به عنوان «سرای فرزانگان» در خدمتِ اهالی فرهنگ قرار داده است.

اهدای ۵ هزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه مرکزی اراک از سوی پدر فرش استان

اهدای ۵ هزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه مرکزی اراک از سوی پدر فرش استان

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =