یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

در آستانه هفته کتاب انجام شد؛

آغاز به کار چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار

لیگ کتابخوان

در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب، چهارمین دوره رقابت‌های لیگ کتاب‌خوانی دانش آموزان دختر و دومین لیگ کتاب‌خوانی دانش آموزان پسر شهرستان گرمسار با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان در سالن لقمان حکیم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، هم‌زمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب، چهارمین دوره رقابت‌های لیگ کتاب‌خوانی دانش آموزان دختر و دومین لیگ کتاب‌خوانی دانش آموزان پسر شهرستان گرمسار با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ حجت‌الاسلام والمسلیمن آرامی، امام‌جمعه شهرستان گرمسار؛ حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار و جمعی از دانش آموزان و کتابداران شهرستان گرمسار در سالن لقمان حکیم آغاز به کارکرد.

آغاز به کار چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار

حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار در این مراسم ضمن اعلام این خبر گفت: چهارمین دوره لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار هم‌زمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب، با مطالعه و خوانش کتاب به‌صورت گروهی در قالب رقابت صمیمانه همراه با شور و نشاط و هیجان پیگیری می‌شود.

وی افزود: در لیگ کتاب‌خوانی تیم‌های سه‌نفره تحت نظر سرپرست تیم کار گروهی را باهم تجربه می‌کنند؛ علاوه بر ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش آموزان، کسب مهارت‌های مطالعه صحیح، شیوه‌های نقد و بررسی کتاب، تقویت توانمندی‌های نگارشی و گفتاری و بیان، کسب حس خودباوری و اعتمادبه‌نفس در دانش آموزان از آثار برگزاری لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی است.

حسن نورمحمدی همچنین گفت: در این دوره از لیگ کتاب‌خوانی از میان‌پایه‌های تحصیلی ششم، هفتم و هشتم از سطح مدارس دخترانه ۷۴ تیم از ۱۸ آموزشگاه و همچنین ۵۴ تیم از ۱۴ آموزشگاه پسرانه، مجموعاً ۱۲۶ تیم از ۳۲ آموزشگاه، تعداد ۳۷۸ فیلم از کتاب‌های خوانده‌شده را تهیه و به دبیرخانه لیگ کتاب‌خوانی دانش آموزان شهرستان گرمسار ارسال کرده‌اند.

آغاز به کار چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار اذعان داشت: دانش آموزان علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی در این لیگ در چهار مرحله با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به این صورت که بیش از چهار عنوان کتاب را دقیق مطالعه کرده و در جهات گوناگون مطالب خوانده‌شده و برداشت‌هایشان را به اشتراک گذاشته و در یک محیط صمیمی در قالب آزمون‌های کتبی و شفاهی باهم رقابت می‌کنند و در نهایت در مرحله چهارم و نهایی تیم‌های اول تا سوم انتخاب و معرفی می‌شوند.

نورمحمدی درباره کمیت و کیفیت این دوره نیز گفت: خوشبختانه با توجه به تعداد مدارس مشارکت‌کننده و همچنین فیلم‌های ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، شاهد رشد خوبی در کمیت و کیفیت این دوره هستیم.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این برنامه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه را یکی از اهداف دستگاه‌های فرهنگی، به‌ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دانست و گفت: نشست‌های  کتاب‌خوان ویژه دانش آموزان باهدف نهادینه‌سازی سنت کتاب‌خوانی در میان این قشر از جامعه برگزار می‌شود و کمک می‌کند تا سنت حسنه کتاب‌خوانی در فضای رقابتی سالم، جانی دوباره گیرد.

گفتنی است، در مراسم آغاز به کار چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در گرمسار کتاب حبله رود که یکی از منابع اولین مرحله از این مسابقات بود توسط مسئولین حاضر در جلسه، به دانش آموزان شرکت‌کننده اهدا شد.

آغاز به کار چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار

آغاز به کار چهارمین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان گرمسار

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 3 =