سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

طی پیامی انجام شد؛

تبریک سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان به مناسبت هفته کتاب

پیام تبریک هفته کتاب در کردستان

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با انتشار پیامی آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با انتشار پیامی آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. 

در این پیام آمده است: 

« اقرا باسم ربک الذی خلق »

بهترین و موثرترین عنصری که انسان می تواند به وسیله آن زندگی خود را بهبود ببخشد مطالعه و کتابخوانی است. در اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش آن در تکامل جامعه انسانی، همین بس که خداوند آیه‌های رحمت خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن بر پیام عظیم الشان محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل کرده و همه را به پیروی از آن دعوت می‌نماید.

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، کتاب یکی از ارزشمند ترین فرآورده های بشری و گنجینه بزرگترین ثروت های بشر، یعنی دانش و تحقیق و دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و کم‌توجهی به این عنصر ارزشمند را یکی از موانع مهم رسیدن جامعه‌ی ایرانی اسلامی به جایگاه مطلوب خود می‌دانند و جامعه را به سمت و سوی انس با کتاب و کتابخوانی دعوت می نمایند.

سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری، از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه  با شعار « آینده خواندنی است» برگزار می شود و این زمان بهانه ای است جهت ارج نهادن و گرامیداشت گرانبهاترین میراث فرزانگان و فرهیختگانی که مجاهدانه و سخاوت‌مندانه ثمره ارزشمند عمر خویش را جهت ارتقای سطح آگاهی و دانایی در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند و بی شک این امر تاثیر شگرفی بر توسعه و تعالی تمدن های بشری و سرنوشت بشر گذاشته است.

هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و همچنین تقدیر و بزرگداشت کسانی است که در این راه با نهایت دلسوزی و عشق فعالیت می کنند و در راه اعتلای چراغ آگاهی و بصیرت در جامعه ایرانی اسلامی گام بر می دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار،توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران، علاقمندان و عاشقان این حوزه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم و برای این عزیزان آرزوی موفقیت، بهروزی و سلامتی روزافزون از درگاه خداوند متعال آرزومندم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 5 =