سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

طی پیامی انجام شد؛

پیام تبریک مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل به مناسبت هفته کتاب

پیام تبریک

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با صدور پیامی فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب را به اهالی فرهنگ دوست و کتابداران استان اردبیل تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با صدور پیامی فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب را به اهالی فرهنگ دوست و کتابداران استان اردبیل تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

به نام آفریدگار لوح و قلم

جز صراحی و کتابم نبود یار و ندیم
                                                                                         تا حریفان دعا را به جهان کم بینم                                                                                         

اثربخشی، سازندگی و فواید مترتّب بر «کتاب­خوانی» را باید گزاره ­ای بدیهی دانست که درستی آن محل تردید نیست. کتاب، حامل آزموده­ های بشر و حاصل تأملات او در ادوار تاریخی است و بسامان­ کردن زیست امروز و فردای آدمی جز با مراجعه و تدبر در دقایق آن مقدور و میسور نمی ­باشد. تحولات شگرف تاریخ هر ملت، وابسته به متغیرهای چندی است که بی­ گمان یکی از آنها را باید میراث مکتوب آن ملت به شمار آورد. کتاب­خوان ­ترین ملل، مترقی­ ترین و برخوردارترین هستند و به طریق اولی در مناسبات جهانی نیز در جایگاه رفیعی قرار دارند.

شکوفایی تمدن اسلامی و گسترش جهانی آن نیز بی­ ارتباط با این موضوع نبوده است. طی قرون متمادی، آرای اندیشه ­ورزان مسلمان در قالب کتاب متبلور و به سراسر گیتی منتقل شده است. همچنین دانش و فلسفه ملل دیگر نیز از رهگذر نهضت ترجمه در عصر عباسی به دست مسلمانان رسیده است. بیت ­الحکمه (خانة حکمت) که توسط خاندان­های دانش­دوست ایرانی در قرون نخستین اسلامی راه ­اندازی شده بود، کتب متعدد علمی، ادبی و فلسفی را از زبان­های ایران باستان، هندی، سُریانی و یونانی به عربی برگردانده و موجب گسترش دایره دانایی شده است.

امروزه بسی خرسندیم که در دوران توسعه کتابخانه ­های عمومی و ارتقای جایگاه آن به یک نهاد فراگیر و اثربخش اجتماعی و فرهنگی به سر می ­بریم و یکی از اجزای این مجموعه رو به ترقی و تعالی هستیم.

این­جانب فرارسیدن «سی­ و یکمین دوره هفته کتاب» را خدمت عموم کتابداران عزیز که سرمایه عمر، دانش و تخصص و مساعی خلاقانه ­شان را در مسیر ترویج فرهنگ کتاب­خوانی مصروف داشته، برای تربیت نسلی کتاب­دوست و کتاب­خوان تلاش می ­کنند، از صمیم قلب تبریک عرض کرده و از پیشگاه پروردگار علیم برایشان تندرستی و تداوم توفیقات مسئلت می­ نمایم.

پروانه رضاقلی­زاده

مدیرکل کتابخانه­ های عمومی استان اردبیل

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 9 =