چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در نشست رسانه ای عنوان کرد؛

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان گلستان

نشست رسانه ای

عبدالحی میرزاعلی در نشست رسانه ای با ارائه گزارش عملکرد یکساله کتابخانه های گلستان از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب نشست مطبوعاتی با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان برگزار کرد.

در این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ابتدا با ارایه گزارشی از عملکرد یکساله خود به تبیین برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابخانه های عمومی استان پرداخت.

عبدالحی میرزاعلی در ادامه از امضای تفاهم نامه همکاری و اجرای آن با برخی دستگاه های اداری در سطح استانی خبر داد که در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه نشست های مشترک کتابخوان، راه اندازی کتابخانه مشارکتی و... را در همکاری مشترک خود با این ادارات داشته ایم.

وی در ادامه به مناسبت بیست و چهار آبان روز تولد علامه طباطبایی که روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است اعلام کرد: عضویت در ۲۳ و ۲۴ و ۲۵ آبان در سراسر کتابخانه های عمومی استان رایگان است  و شاهد بخشودگی جرائم و طرح اهدای کتاب نیز هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اسلام در حوزه کتابخوانی را در رتبه اول ارزیابی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان راه اندازی و توسعه کتابخانه های روستایی را یکی از دغدغه های مهم برشمرد که با همکاری دهیاری ها و بخشداریها مبنی بر دراختیار گذاشتن فضا جهت راه اندازی کتابخانه روستایی امکان پذیراست.

عبدالحی میرزاعلی در راستای حمایت از نویسندگان استان گفت: کتابهای خریداری شده از نویسندگان بومی در کتابخانه های عمومی استان جهت استفاده هم استانی ها توزیع می شود.

علاوه بر نشست کتابخوان، خرید کتاب و کتابخانه های روستایی، نقد کتاب، رونمایی از کتاب، عضویت رایگان، پیگیری تفاهم نامه ها، عطر افشانی بر مزار شهدا و... را می توان از دیگر برنامه های انجام گرفته و در دست اجرا در هفته کتاب نام برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 7 =