چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

در نشست رونمایی از کتاب «ماجرای عجیب در بغداد» عنوان شد؛

ماجرای عجیب در بغداد اولین رمان مستقل پیرامون زندگی بهلول عاقل است

رونمایی از کتاب ماجرای عجیب بغداد

به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و با همکاری انتشارات به نشر، نشست رونمایی از کتاب «ماجرای عجیب در بغداد: روایتی داستانی از زندگی بهلول عاقل» با حضور سعید هاشمی، نویسنده اثر؛ مجید ملامحمدی؛ منتقد و جمعی از دانش آموزان مدارس دخترانه امامت و پسرانه میرزای قمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و با همکاری انتشارات به نشر، نشست رونمایی از کتاب «ماجرای عجیب در بغداد: روایتی داستانی از زندگی بهلول عاقل» با حضور سعید هاشمی، نویسنده اثر؛ مجید ملامحمدی؛ منتقد و جمعی از دانش آموزان مدارس دخترانه امامت و پسرانه میرزای قمی برگزار شد.
سعید هاشمی، نویسنده کتاب «ماجرای عجیب در بغداد» در این نشست گفت: این شصتمین کتاب منتشر شده از من است که روایتی تازه، عجیب و طنز آمیز پیرامون بهلول، دانشمند بزرگ مسلمان است که در زمان امام کاظم (ع) زیسته است.
وی ضمن خوانش بخشی از کتاب در ادامه افزود: این کتاب به داستان زندگی بهلول دانشمند می پردازد و به این سوال پاسخ می دهد که چرا بهلول خود را به دیوانگی می زند و چرا برخی میخواستند او را بکشند؛ این کتاب همچنین اولین رمان مستقل پیرامون زندگی بهلول عاقل است.

ماجرای عجیب در بغداد اولین رمان مستقل پیرامون زندگی بهلول عاقل است

مجید ملامحمدی، نویسنده کودک و نوجوان و منتقد کتاب نیز در این نشست گفت: بهلول در زمان حضرت امام کاظم (ع) زندگی می کرده است و از پیروان آن حضرت بوده است که با توجه به خفقان و زندانی شدن امام کاظم (ع)، تصمیم به تقیه گرفته و خود را به دیوانگی میزند.
وی افزود: در چنین وضعیتی اما بهلول حرف های خود را همچنان در دفاع از حق و ائمه معصومین (سلام الله علیها) میزند و حتی در مقابل هارون الرشید ستم گری ها را افشا می کند.
ملامحمدی تاکید کرد: کتاب اطلاعات تاریخی بسیار خوبی را ضمن روایت داستان پیرامون دوران زندگی امام کاظم (ع) و شرایط شیعیان در دوران خلافت هارون الرشید ارائه کرده است.
نویسنده کتاب «شبحی در پشت بام» ادامه داد: ماجرای عجیب در بغداد، نثر روان و ساده ای دارد که برای نوجوان مناسب است؛ همچنین استفاده از تعلیق توسط نویسنده باعث شده تا خواننده به سختی کتاب را زمین بگذارد.
در این نشست همچنین تعدادی از دانش آموزان مدارس دخترانه امامت و پسرانه میرزای قمی که پیش از این کتاب را از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار امانت گرفته و مطالعه کرده بودند، به ارائه نظرات و پیشنهاد های خود پیرامون کتاب پرداختند.
گفتنی است که در پایان این نشست از کتاب «ماجرای عجیب در بغداد» با حضور سعید هاشمی، نویسنده؛ مجید ملامحمدی، منتقد و جمعی از کتابداران و معلمان رونمایی شد.

ماجرای عجیب در بغداد اولین رمان مستقل پیرامون زندگی بهلول عاقل است

ماجرای عجیب در بغداد اولین رمان مستقل پیرامون زندگی بهلول عاقل است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 3 =