سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در گفتگو با رادیو فرهنگ؛

کتابخانه مرکزی اراک نگین فرهنگی استان خواهد شد

گودرزی زاده

علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در مصاحبه با رادیو فرهنگ از بهره برداری از کتابخانه مرکزی شهر اراک در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در گفتگو با برنامه «ققنوس» رادیو فرهنگ به تشریح برنامه های کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب پرداخت.

گودرزی زاده در این گفتگو گفت: کتابخانه‌های عمومی در شکل جدید فعالیتشان از فضاهای صرفاً مخازن کتاب و امانت فاصله گرفته و تبدیل به پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی شده اند.

وی افزود: کتابخانه های عمومی در حال حاضر به ارائه بیش از ۷۰ نوع خدمت فرهنگی می پردازند که اخیرا ورود به حوزه کسب و کارهای کوچک و معیشت خانواده ها جزئی از آن است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به اجرای بیش از ۴۴۰ برنامه فرهنگی توسط کتابخانه های عمومی استان به تبیین اهم این برنامه ها پرداخت و از عموم شهروندان دعوت کرد با حضور در کتابخانه های عمومی از برنامه های فرهنگی ترویجی برنامه ریزی شده بهره مند شوند.

گودرزی زاده با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، کتابخانه مرکزی اراک از نظر وسعت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور و به نوعی بزرگترین کتابخانه عمومی غرب آسیا و خاورمیانه و جهان اسلام است و طبق اعلام پیمانکار، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است و با همت مسئولان استان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =