چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

در دیدار کارکنان کتابخانه‌های عمومی اصفهان با استاندار مطرح شد؛

نقش‌آفرینی کتابداران در هدایت، تعالی و تکامل جامعه افتخار بزرگی است

دیدار با استاندار

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در دیدار با جمعی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی این استان با تأکید بر لزوم علاقه در حوزه کتاب و فرهنگ، این حوزه را نقش‌آفرین در هدایت، تعالی و تکامل جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، اولین روز از ایام بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، جمعی از کتابداران و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار علی شاه‌نظری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب گفت: طی بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان در چند ماه ابتدایی خدمتم در نهاد کتابخانه‌ها مشکلات و مسائل کتابخانه‌های عمومی بررسی و پیگیری شد؛ ۲ باب کتابخانه نهادی هم به صورت رسمی به زودی افتتاح خواهد شد و ۱۵ پروژه عمرانی نیز در حال پیگیری و انجام است.

در ادامه امیر هلاکویی معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۹۳ باب کتابخانه عمومی شامل ۲۱۳ باب کتابخانه نهادی، ۸۰ باب کتابخانه مشارکتی  در سطح استان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.
وی با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی از جمله تعداد عضو، تعداد امانت و انجام انواع فعالیت‌های فرهنگی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۶۱ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند و از خدمات و برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌کنند.  
معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌ها در ادامه با بیان اینکه کتابخانه‌ها به عنوان مراکز فعال فرهنگی، با برگزاری برنامه‌های ترویجی، فرهنگی و آموزشی از تک‌خدمتی بودن به سمت تنوع خدمت حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی در ایام هفته کتاب پیش‌بینی‌شده و در حال برگزاری است.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این نشست ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب بیان کرد: کار در حوزه کتاب و فرهنگ لذت بخش است و اگر کسی عاشق کار در حوزه فرهنگی نباشد، نمی تواند رنج‌ها و ناملایمات را تحمل کند؛ نقش‌آفرینی در هدایت، تعالی و تکامل جامعه افتخار بزرگی است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به واریز نیم درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها اشاره کرد و از برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری خبر داد.

وی همچنین استفاده از سامانه یکپارچه در تمامی کتابخانه‌های استان مانند کتابخانه‌های عمومی، مساجد، کانون‌ها و ... را برای احصا و رصد همه کتابخانه‌های استان سودمند خواند.

استاندار اصفهان در پایان ضمن قدردانی از زحمات کتابداران برای بازدید از کتابخانه عمومی ابن مسکویه و رفع مشکل فضای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قول مساعد داد.

نقش‌آفرینی کتابداران در هدایت، تعالی و تکامل جامعه افتخار بزرگی است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =