چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

درطلیعه سی و یکمین هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار؛

زنگ کتاب در مدرسه امید انقلاب اردبیل نواخته شد

زنگ کتابخوانی

مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل در مراسم نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی گفت: آینده جامعه با دست توانمند دانش آموزان و دانشجویان علاقمند به مطالعه بسیار روشن تر و پیشرفته تر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، همزمان با طلیعه سی و یکمین دوره هفته کتاب زنگ کتاب در مدرسه امیدانقلاب اردبیل با حضور کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش؛ امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی و ملیحه ملک زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، نواخته شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: مطالعه نقش موثری در افزایش یادگیری، تمرکز و توجه دانش آموزان دارد و آنچه از شعار هفته کتاب با عنوان « آینده خواندنی است» برمی‌آید نشان دهنده این واقعیت مهم است که توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه به دست دانش آموزان و دانشجویان توانمند و کتابخوان رقم خواهد خورد.

زنگ کتاب در مدرسه امید انقلاب اردبیل نواخته شد

وی با تشریح وضعیت کنونی منطقه و اقدامات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: امنیت امروز در سایه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش مقتدر تامین شده و دانش آموزان ما در کمال آرامش و امنیت در مدارس حاضر می شوند. این در حالی است که در منطقه فلسطین و بویژه غزه، نزدیک به ۶ هزار نفر دانش‌آموز در روزهای اخیر شهید شده اند.

صفری ضمن گرامیداشت یاد این شهدا و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین گفت: زنگ مطالعه و کتاب امسال در مدرسه امید انقلاب اردبیل با شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا و در حمایت از مردم بی پناه غزه به صدا درمی‌آید.

زنگ کتاب در مدرسه امید انقلاب اردبیل نواخته شد

در بخش دیگر این آیین پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: روز 24 آبان در جهت بزرگداشت علامه طباطبایی فیلسوف ایرانی به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار معرفی شده تا بهانه‌ای برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه باشد.
وی با اشاره به نقش کتاب در زندگی انسان افزود: مسیر روشن و راه درست زندگی با خواندن و مطالعه ترسیم می‌شود و پیشرفت‌های عظیمی که در دنیا اتفاق می‌افتد در بستر علم و آگاهی و کسب دانش انجام می‌گیرد.

زنگ کتاب در مدرسه امید انقلاب اردبیل نواخته شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش استان منعقد شده گفت: دانش‌آموزان هر مدرسه می‌توانند در کنار کتاب‌هایی که مباحث علمی و درسی دارند از سایر منابع کتابخانه‌های عمومی نیز استفاده و با معرفی آنها به سایر دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه سهیم شوند.

رضاقلیزاده ادامه داد: دانش آموزان و آینده‌سازان در تعیین سرنوشت و پیشرفت و ترقی کشور نقش بسزایی دارند و اداره کل کتابخانه‌های استان به عنوان یک نهاد فرهنگی همراه و همسوی جریان بوده و تمام امکانات و منابع علمی موجود در این مرکز در اختیار این نسل است.

زنگ کتاب در مدرسه امید انقلاب اردبیل نواخته شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 10 =