چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

با فرارسیدن هفته کتاب؛

پیام تبریک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب

پیام کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با صدور پیامی سی و یکمین دوره هفته کتاب را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با صدور پیامی سی و یکمین دوره هفته کتاب را تبریک گفت.
در پیام سمیه حیدری آمده است:
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ 
بی‌تردید اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، جایگاه این مسئله را می‌توان در این موضوع یافت که خداوند متعال نیز رهنمودهای خود را در قالب کتابی راهگشا به ‌نام قرآن کریم برای هدایت بشر نازل کرد، کتابی برای تمامی دوران‌ها، که تضمین کننده سعادت بشر است.بر کسی پوشیده نیست که در طول ادوار گذشته، سرزمین پهناور ایران سرشار از اندیشه‌های ناب در همه زمینه‌ها علی الخصوص دو حوزه کتابت و نویسندگی بوده است. مردم عزیز استان ایلام نیز از گذشته‌های دور تا به امروز توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشته اند، بر این اساس باید تداوم دهنده این فرهنگ دیرپای ارزشی باشیم و بیش از گذشته سنت کتابخوانی را به نسل‌های آینده آموزش دهیم.در هر مکانی که کتابخانه بنا می‌شود و سخن از کتاب است، فرهنگ و مبلمان شهری و محوطه پیرامونی نیز متناسب با محیط فرهنگی کتابخانه، دلپذیر و برخوردار از چشم‌انداز مطلوب است. از این رو ما بر آن شدیم که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان اقدامات لازم جهت ساخت کتابخانه یا راه اندازی کتابخانه سیار به عمل آوریم و امید با حمایت های دولت عدالت محور سیزدهم هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از این فضاها باشیم.
در راستای منویات مقام معظم رهبری و با توجه به شعار سال؛ کتابخانه ها با توجه به قابلیت های فضا، امکانات و نیروی انسانی در اختیار با هدف تقویت کسب و کارهای کوچک برنامه های ویژه ای را برگزار می نمایند. مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان متولی نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمام توان خود را برای ایجاد مطلوب‌ترین فضای مطالعاتی به‌کار گرفته اند. همچنین با توجه به اهمیت رده سنی کودک و نوجوان و اثر بخشی بیشتر ترویج فرهنگ مطالعه در بین این نسل تلاش می کنیم در فضاسازی و اجرای برنامه های فرهنگی توجه ویژه ای به این عزیزان داشته باشیم.
هفته کتاب فرصت مغتنمی است برای یادآوری ارزش کتاب و اهمیت کتابخوانی و ارج نهادن به تلاش افرادی که صادقانه به عنوان کتابدار و دوستدار کتاب برای ترویج کتابخوانی و ارتقا سطح فرهنگ جامعه تلاش می‌کنند.اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، این مناسبت ملی را به مشتاقان این عرصه به ویژه کتابداران، کتابخوانان، اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه چاپ و نشر کتاب تبریک عرض می‌کنم.
 ان شاالله همگی دغدغه‌مند عرصه فرهنگ و دوستدار کتاب باشیم.
 

سمیه حیدری
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 12 =