چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

با صدور پیامی انجام شد؛

تبریک استاندار ایلام به مناسبت فرا رسیدن ایام گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

پیام کتاب

استاندار ایلام، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با صدور پیامی فرارسیدن ایام گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، حسن بهرام نیا، استاندار ایلام، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان طی پیامی سی و یکمین دوره هفته کتاب را تبریک گفت.
متن پیام حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید کسب علم و دانش و به تبع آن، مطالعه و کتابخوانی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است. در اهمیت کتاب و کتابخوانی و در مقام شرافت و عظمت کتاب همین بس که خداوند متعال اولین آیات قرآن را با امر به قرائت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نازل و آغاز کرده است. «اقرأ باسم ربک الذی خلق» و همچنین در قرآن به قلم و به آن‌چه می‌نویسد قسم یاد می‌کند:«ن والقلم و ما یسطرون».

در این راستا کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد و توجه به این مقوله‌ی مهم باعث شده تا ستارگانی بر تارک آسمان علم و دانایی بدرخشند که در بین تمامی تمدن‌های بشری بی‌بدیل است. نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای مولفه‌های اصلی توسعه در حوزه‌های مختلف انکارناپذیر است و در این زمینه و در نگاه امامین انقلاب نیز توجه به مطالعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

پرواضح است که می باید در جهت فرهنگ‌سازی و تبیین نقش و جایگاه مهم کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مردم جامعه، تلاشی اثربخش داشت و این موضوع را صرفا مختص یک روز و مقطع زمانی خاص نکرد بلکه کتاب باید در تمامی روزها یار و همراه مردم باشد. 

اینجانب هفته‌ی کتاب را به تمامی فعالان فرهیخته‌ی این عرصه خصوصا کتابداران عزیز و کتابخوانان گرامی، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه‌های فعال در این حوزه و عموم مردم شریف و با فرهنگ استان ایلام تبریک عرض می‌نمایم. در پایان توفیق روزافزون تمامی فعالین عرصه‌ی کتاب و کتابخوانی در وادی علم و ادب و جامعه‌ی فرهنگی ایران اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 14 =