سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

استاندار مازندران:

اُنس با کتاب انسان‌ساز و تمدّن‌ساز است

پیام تبریک استاندار مازندران به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار

سیّدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، همزمان با هفته‌ی کتاب، طی پیامی هفته‌ی کتاب را به اهالی دیار علویان تبریک گفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، سیّدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران طی پیامی، فرارسیدن هفته‌ی کتاب‌ را به عموم مردم فرهنگ‌دوستِ دیار علویان تبریک گفت. در متن پیام آمده است:

کتاب، عصاره‌ی فرهیختگی و کتابخوانی سیره‌ی فرهیختگان است و خوشا به سعادت کتابداران که در فضای عطرآگین ویژه‌ی کتابخوانی، به اهالی کتاب خدمت می‌کنند.

خواندن کتاب جان را تازه می‌کند، روح‌پروَر و آموزنده است؛ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، فرهنگی دیرین و پُربرکت است که جوامع را فَربه و توانمند می‌سازد. افزون‌بَرآن، فرهنگ اصیل، جایگاه دینی و ملّی‌مان، نتیجه‌ی کتاب‌خوانی و کتابتِ اندیشمندان بوده و آینده‌ی تمدّنی ما هم با این موضوع مهم، ارتباط اساسی و حیاتی دارد.

آنچه امروز وظیفه‌ی ما است، تلاش گسترده برای تألیف بیشتر آثار فاخر و ترویج فرهنگ کتابخوانی است تا اُنس مردم میهن‌مان به کتاب بیشتر شود که این اُنس، "انسان‌ساز و تمدّن‌ساز" است و اندیشه‌ها را برای ساخت آینده‌ای بهتر و زیباتر، باروَر می‌سازد.
جریان فرهنگ در ایرانِ اسلامی‌ با کتاب هموار می‌شود و ارج نهادن به این میراث باارزشِ بشریت، اهمیت‌دادن به فرهنگ است.

در پایان جا دارد یاد خالق تفسیر بزرگ اَلمیزان، علّامه طباطبایی (ره) و همه‌ی نویسندگان عالم را گرامی داشته و ضمن عرض تبریک صمیمانه‌ی سی‌ویکمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب، با شعار "آینده خواندنی است" برای همه‌ی فعّالان این حوزه بویژه کتابداران گرامی استان، همه‌ی شما عزیزان را به مطالعه و خواندن کتاب مفید و توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی توصیه می‌کنم.

سیّدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 17 =