یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب انجام شد؛

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

تبریک جمعی مسئولین

جمعی از مسئولین و مقامات شهرستانی در آذربایجان‌غربی، با صدور پیامی، فرارسیدن سی و یکمین هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جمعی از مسئولین و مقامات شهرستانی در آذربایجان‌غربی، با صدور پیامی، هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

پیام غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه

 بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.
اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام تا آنجاست که خداوند متعال آیه‌های رحمت خود را در دل مصحفی ارزشمند و در قالب معجزه ای راهگشا بر نبی خود نازل کرده و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند.

کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان ، فرهیختگان ، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند.
اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همه خادمان کتاب به ویژه کتابداران عزیز کتابخانه های عمومی شهرستان ارومیه، توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی را در راه خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دکترغلامحسین عماری

 فرماندار شهرستان ارومیه

پیام سیدعلی ترابی، فرماندار اشنویه

کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا حدی که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می کند. این امر که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است، مؤید اهمیت «کتاب و کتابخوانی» است.

اینجانب فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی را به کلیه دست اندر کاران این عرصه در شهرستان اشنویه تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون همگان را که همانا ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در جامعه است، از درگاه پروردگار سبحان مسألت می نمایم.

پیام بابا خان اسکندی، فرماندار سردشت

مطالعه انسان را از هویت خود با خبر می کند و راه درست زیستن را به او می آموزد. کتاب همواره در تمامی دوره ها و زمان ها کمک حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه های سالم در مسیر درست زندگی گام بردارد. بدون شک مطالعه و کتابخوانی با بهره گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

 اینجانب هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار را به تمامی اساتید، دانشجویان، دانش پژوهان، اهالی حقیقت و تدبر و روز کتابدار را خدمت کتابداران گرانقدر و زحمتکش تبریک عرض نموده و سلامتی و سعادت همه آنها را از خداوند متعال خواستارم.

پیام حسن عباسی، فرماندار ویژه مهاباد

کتاب حاصل یافته‌های اندیشه‌ورزان و حامل چکیده عقلانیت، خردورزی، تدبر و تجربه اهل علم و معرفت است و چونان آیینه‌ای روشن، بخش اعظم ره‌آورد تمدن‌های ماندگار تاریخ را به نمایش می‌گذارد.

کتاب ارزشمندترین آفریدة بشر، پدیده‌ای باشکوه و ارزش و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی پیامبر خوبی‌ها نیز بر مبنای آن شکل گرفته است.

اینجانب ضمن تبریک آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به همه خادمان کتاب به ویژه کتابداران عزیز کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد، توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی را در راه خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پیام سید اسعد رسولی، مدیر آموزش و پرورش مهاباد و عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان

بسم الله الرحمن الرحیم


موضوع کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتابهای بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده و همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به سوی روشنایی کتاب رهنمون شوند. چنانکه کلام الهی با توجه به قلم آغاز شده: (علم بالقلم) و در جایی دیگر می فرماید: (ن و القلم و ما یسطرون)
کتاب از دیرباز، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده، ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد. تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه تمدن ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد. باید تأکید کرد که علیرغم رشد رسانه های گوناگون جمعی تاکنون هیچ رسانه ای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد تمدنها داشته است، ایفا نماید
پس برای رسیدن به شرایط مطلوب چاره ای نداریم جز آن که عادت به کتابخوانی را از دوران کودکی در افراد ایجاد کنیم کتاب باید والاترین جایگاه را در گستره‌های فردی و اجتماعی دارا باشد؛ حال آنکه سوگمندانه و به دلایلی گوناگون، اکنون کتاب از چنین موقعیتی به شایستگی در جامعۀ ما برخوردار نیست و هنوز مطالعه به عنوان یک نیاز دایمی برای همگان مطرح نمی‌باشد. این مسئله، با توجه به چنان پیشینۀ درخشان و درک ضرورتها و نیازهای این زمان، درخور تأمل فراوان است و بازنگری آن باید از اولویتهای زندگانی ما باشد.
اینجانب ضمن گرامیداشت این رویداد فرهنگی، این روز را به تمامی تلاشگران عرصه علم و فرهنگ و دانش پژوهان تبریک عرض نموده و برای تمامی آنان آرزوی موفقیت و کامیابی می نمایم.

پیام محمدرضا رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا حدی که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می کند. این امر که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است، مؤید اهمیت «کتاب و کتابخوانی» است.

باید باور داشته باشیم که بدون کتاب و تمام چیزهایی که انسان را به آگاهی میرساند از زندگی الهی و انسانی فاصله خواهیم گرفت، محال است جامعه انسانی متمدن با کتاب فاصله داشته باشد.

اصلی ترین شاخصه انسان، فرهنگ است، کتاب نیز به عنوان نماینده تمام چیزهایی که انسان را از لحاظ فرهنگ غنی می سازد اگر از زندگی حذف شود انسانیت دست نیافتنی خواهد بود، پس به امید اینکه با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز تقویت پیوند جامعه و کتاب، شاهد بالندگی و پویایی جامعه باشیم، با نگاهی جهادی و همه جانبه، سربازان جبهه فرهنگی را بیش از پیش در مسیر رشد و تعالی شهرستان میاندوآب مورد حمایت قرار خواهیم داد.

اینجانب فرا رسیدن هفته "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" را خدمت همه فعالان و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران عزیز به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را خواستارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =