شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

در پیام امام جمعه خلجستان به مناسبت هفته کتاب مطرح شد؛

توسعه همه جانبه جامعه، بدون کتاب و کتابخوانی امکان پذیر نیست

امام جمعه خلجستان

حجت الاسلام محمد یزدی امام جمعه شهر دستجرد بخش خلجستان استان قم، در پیامی به مناسبت هفته کتاب، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از الزامات توسعه همه جانبه کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین یزدی امام جمعه و مسئول شورای فرهنگ عمومی خلجستان در پیامی این هفته را به همه کتابداران، اهل قلم و نویسندگان تبریک گفت. متن پیام امام جمعه خلجستان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
" اللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم"

مطالعه کتاب و کتابخوانی یعنی سیر و سفر اندیشه انسانی در حوزه های گوناگون زندگی، کتاب رفیق راه و مونس تنهایی انسان است که او را به عمق تاریخ می برد و از ژرفای آموزه های ادیان الهی باخبر می سازد. کتاب یعنی حرکات، فکر، تغذیه عقل و اطعام فرهنگی درسبک زندگی اسلامی.

تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. بنابراین کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

تا زمانی که در جامعه مطالعه و فرهنگ مطالعه نباشد و مردم آن را به عنوان وظیفه شخصی و هم اجتماعی نشناسد ما دچار عقب ماندگی از پیشرفت می شویم. اگر می خواهیم جامعه ما پیشرفت کند یک راه حل آن مطالعه است.

اینجانب هفته کتاب را به اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب در خلجستان تبریک و تهنیت عرض می کنم. امیدوارم با همت و تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی همه مسئولان و علاقه‌مندان و نخبگان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن روزافزون فرهنگ کتاب‌خوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم. دوام عزت و توفیقات روزافزون همه عزیزان را از درگاه خالق سبحان مسئلت دارم.

محمد یزدی
 امام جمعه و مسئول شورای فرهنگ عمومی خلجستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 10 =