شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری بیش از هزار برنامه آموزشی، ترویجی و فرهنگی در اصفهان همزمان با هفته کتاب

نماز جمعه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان از برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در ایام هفته کتاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی‌ اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، علی شاه‌نظری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و نام علامه طباطبائی و تبریک فرارسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار درباره علت نامگذاری این روز و همچنین شعار این دوره از هفته کتاب به بیان مطالبی پرداخت و گفت: در منابع دینی نیز تاکید فراوانی بر مطالعه شده و سیره علما و بزرگان دین، همواره بر کتاب خوانی و توصیه به مطالعه کتاب بوده است.
 

شاه‌نظری به نهضت تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی کشور در دولت سیزدهم با پشتیبانی شخص رئیس جمهور محترم و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر وزرای محترم به منظور دسترسی به کتاب و کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به کتاب را از سیاست‌های دولت سیزدهم دانست.
 

وی همچنین با بیان اینکه در کنار مدارس و مساجد، کتابخانه‌های عمومی به عنوان بزرگترین شبکه گسترده فرهنگی کتاب محور فعالیت دارند، گفت: کتابخانه‌ها امروز دیگر صرف امانت کتاب و سالن مطالعه فعالیت نمی‌کنند، بلکه به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی بدل شده‌اند که با برگزاری کلاس ها و دوره‌های آموزشی به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان گامی موثر در ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش دانایی و آگاهی بر می‌دارند.
 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب، اقشار مختلف جامعه را به مطالعه دعوت کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان در این ایام با برگزاری حدود 1500 برنامه فرهنگی میزبان مردم فرهیخته و عزیز اصفهان هستند.
 

شاه نظری همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: در حال حاضر 213 باب کتابخانه عمومی نهادی در سطح استان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می پردازد و شاخص‌های کتابخانه‌ای مانند عضو و تعداد نسخه در مقایسه با 6 ماه قبلی دارای رشد بوده و افزایش قابل توجهی داشته است.
 

مدیرکل کتابخانه های عمومی در پایان سخنان خود به معرفی کتاب «تفسیر المیزان» تألیف علامه طباطبایی (ره)، مفسر بزرگ قرآن، اندیشمند و فیلسوف ایرانی برای نمازگزاران پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 8 =