شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بوشهر:

رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران رقم خورده است

IMG_1113.JPG

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران استان رقم خورده است، گفت: کتابداران افسران آگاهی و مشاوران امین جامعه در هدایت مردم به سمت خواندن کتاب های خوب هستند و مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی باید به خود ببالد که همکارانی این چنین پرتلاش و علاقمند دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر ضمن تبریک این هفته و بیان اینکه در اسلام تاکید زیادی بر کسب علم، دانش، آگاهی و تعقل شده است، اظهار کرد: یکی از راه های مهم رسیدن به آگاهی، کتاب خواندن است، جامعه کتابخوان جامعه پویا تر، با نشاط تر، آگاه تر و موفق تر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از حرفه ای ترین کتابخوانان کشور ما شخص مقام معظم رهبری است که به طور مکرر و مستمر از اهمیت کتاب و کتابخوانی صحبت کرده به طوری که بیشترین توصیه ایشان در باب فرهنگ و هنر، به کتاب اختصاص دارد.

حیدر راهب افزود: امروز با همین رویکرد کتابخانه های عمومی از آن رویکرد سنتی فاصله گرفته و به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل و محلی برای رجوع علاقمندان به ویژه کودکان و نوجوانان شده است.

وی با بیان شاخص های آماری کتابخانه ای استان بوشهر و با اشاره به استقرار یک میلیون و 200 هزار نسخه کتاب در 79 باب کتابخانه عمومی استان بوشهر با زیربنای 26 هزار متر مربع، خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر در استان بوشهر عضو دائم کتابخانه‌های عمومی هستند که در یک سال گذشته 485 هزار جلد کتاب به امانت برده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه کتابخانه های عمومی استان بوشهر در شاخص های آماری کتابخانه ای (عضو، امانت، منابع و زیربنا) رشد مطلوبی داشته اند، افزود: رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران استان رقم خورده است.

راهب با بیان اینکه در کتابخانه های عمومی سه عنصر اصلی شامل کتاب، عضو و کتابدار وجود دارد، خاطرنشان کرد: نقش کتابدار از مهمترین نقش ها است و عنصر اصلی کتابخانه محسوب می شود. کتابداران افسران آگاهی و مشاوران امین جامعه در هدایت مردم به سمت خواندن کتاب های خوب هستند و مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی باید به خود ببالد که همکارانی این چنین پرتلاش و علاقمند دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه کتابخانه های عمومی پس از آموزش و پرورش بزرگترین شبکه فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند، گفت: کتاب نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه و به کمال رسیدن انسان دارد، از این نظر فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در جامعه دارد.

حیدر راهب با بیان اینکه استان بوشهر فاقد کتابخانه عمومی مرکزی است، تصریح کرد: امید داریم با رویکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ در بحث عدالت فرهنگی و اهمیت به توسعه زیرساخت های فرهنگی، این مسئله به زودی رفع شود.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر سه پروژه فعال ساخت کتابخانه عمومی در شهرهای آبدان، دوراهک و روستای دویره داریم، افزود: در هفته کتاب در استان بوشهر چهار باب کتابخانه در شهرستان های دشتستان و جم کلنگ زنی خواهد شد و یک کتابخانه نیز در شهر بوشهر راه اندازی می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: ما در مجموعه کتابخانه های عمومی برنامه های گسترده ای برای این هفته تدارک دیده ایم که از عموم مردم دعوت می کنیم از این خدمات که اغلب رایگان هستند، استفاده کنند.

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در پایان سخنان خود ضمن معرفی کتاب «ترجمه الغارات» توضیحی کوتاه در این باره بیان کرد. این کتاب نوشته‌ی ابراهیم بن محمد ثقفی و ترجمه‌ی سیدمحمود زارعی با مقدمه علیرضا پناهیان است که روایت‌گرِ سال‌های روایت‌ نشده از حکومت امیرالمومنین (ع) است؛ سال‌هایی که به دورۀ غارات مشهور هستند.

رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران رقم خورده است

رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران رقم خورده است

رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران رقم خورده است

رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران رقم خورده است

رشد شاخص های کتابخانه ای استان بوشهر با تلاش های خالصانه کتابداران رقم خورده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =