شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

با صدور پیامی انجام شد؛

تبریک استاندار گلستان به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

استاندار گلستان

استاندار گلستان، رئیس انجمن کتابخانه‌ های عمومی استان با صدور پیامی فرارسیدن گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان طی پیامی سی و یکمین دوره هفته کتاب را تبریک گفت. متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب زمینه ساز رشد و توسعه جوامع است و جامعه ای که با کتاب و کتابخوانی مانوس باشد از آسیب ها به دور است. بی تردید هر اندازه توجه به کتاب و کتابخوانی افزایش یابد، میزان فرهیختگی و توسعه یافتگی ارتقا می یابد. دین مبین اسلام، پیامبر عظیم الشان (ص) و ائمه گرانقدر هدایت، تاکید ویژه ای بر خواندن و مطالعه داشته اند و همه ارکان دین انسان ساز اسلام بر این باور است که خواندن موجب ارتقا و بالا رفتن می شود. گلستان به عنوان استانی که از دیرباز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و دانشی کشور مطرح بوده، در طول سالیان دور و نزدیک توانسته چهره های برجسته و تاثیرگذاری را به کشور و دنیا معرفی کند.

امروزه نهادهای فرهنگی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، اداره کل کتابخانه ها، دانشگاه ها، مساجد، سازمان های مردم نهاد فرهنگی و ... نقشی بی بدیل در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و می توانیم با نهادینه کردن این فرهنگ شاهد رشد و پیشرفت استان باشیم.

گلستان در حال حاضر استان پایلوت کشور در طرح های پاک و نماد است که به واسطه آنها و با تلاش تمام دستگاه های مرتبط می توان مدل توسعه فرهنگی بر مبنای کتاب را در کشور پایه گذاری کرد و این الگو را در تمام کشور منتشر ساخت. در مسیر فرهنگ سازی در این زمینه نقش کتابداران غیرقابل کتمان است؛ عزیزانی که می کوشند بهترین خدمات را در عرصه کتاب ارائه کنندو زمینه ساز بهبود رابطه مردم با کتاب هستند.

اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب به تمامی شهروندان استان خصوصا کتابداران گرامی، امیدوارم این هفته (24 تا 30 آبان ) بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سطح سواد عمومی جامعه باشد تا بتوانیم رشد و بالندگی بیش از پیش نگارستان ایران زمین و سرزمین برادری در سطح ملی و بین المللی را نظاره کنیم.


علی محمد زنگانه

استاندار گلستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 3 =