شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با مدیرکل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد؛

لزوم توجه به افزایش سرانه مطالعه در گلستان

دیدار با ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در دیدار با مدیرکل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: کتاب از ابزارهای انتقال دانش و معرفت از نسلی به نسل دیگر محسوب می شود و بسیاری از پیشرفت های جوامع مرهون کتابخوانی و دانش افزایی و توجه به علم و دانش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گرگان در دومین روز از سی و یکمین دوره هفته کتاب در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از کارکنان و کتابداران استان با بیان اینکه پیامبر پرچمدار توسعه علم و دانش بود و همواره بر دانش افزایی تاکید داشت، گفت: ما باید افتخار کنیم که معجزه پیامبر ما کتاب بوده و ایشان توجه ویژه ای به علم و دانش داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین ضمن اشاره به اسامی برخی از دانشمندان جهان اسلام که بسیاری از آن ها ایرانی نیز بوده اند، ادامه داد: جوان با دانش و آگاه بی‌ شک در حرفه اش موفق تر خواهد بود و جوان امروز باید توجه ویژه ای به کتابخوانی و دانش افزایی نشان دهد.

سید کاظم نور مفیدی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به سرانه مطالعه به نقش و جایگاه فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ یک شبه شکل نمی‌ گیرد و نیاز به صبوری و همت و تلاش مضاعف دارد و ما در قبال فرهنگ عمومی جامعه از جمله در حوزه کتاب و کتاب خوانی مسئول هستیم.

وی همچنین به ضرورت توجه به جامعه نخبگانی و سرمایه های انسانی در نسل حاضر نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای مجازی میدان دار روزمره جوانان شده است و این بستر در عین خطراتی که دارد در صورت تدبیر و میدان داری به موقع می تواند تبدیل به فرصتی برای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه شود.

در این دیدار همچنین آخوند عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان گزارشی از فعالیت ها و برخی از برنامه های پیش رو این اداره کل را تشریح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 13 =