شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

امام جمعه گنبد کاووس در خطبه های نماز جمعه شهرستان:

مسئولان و نیکوکاران به ایجاد فضاهای کتابخانه ای ورود کنند

امام جمعه گنبد کاووس

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌ های نماز جمعه گنبد کاووس بیان داشت: فضاهای کتابخانه‌ای و سالن‌ های مطالعه این شهرستان باید افزایش یابد و مسئولان و نیکوکاران می توانند در این خصوص ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌ های نماز جمعه گنبد کاووس بیان داشت: فضاهای کتابخانه‌ ای و سالن‌ های مطالعه این شهر فاصله بسیار زیادی با شهرهای همتراز دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استان گلستان باید در راستای شاخص‌ های عدالت، نسبت به ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌ ای و مطالعه در گنبد کاووس اقدام کنند، افزود: مسئولان این شهرستان و نیکوکاران هم می‌ توانند در این خصوص ورود کنند.‌

حجت الاسلام ترابی با قدردانی از تلاش‌ های اداره کتابخانه‌ های عمومی گنبد کاووس در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اضافه کرد: توقع مردم این شهرستان از مسئولان استانی برای ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌ای بالا است و باید به این مطالبه مردم توجه شود.

وی همچنین با اشاره به اعزام چند روز پیش کاروان راهیان نور دانش آموزی گنبد کاووس و با قدردانی از متولیان این اعزام، ادامه داد: اعزام کاروان راهیان نور یک کار ارزشمند فرهنگی و تجدید بیعت با شهیدان است.

امام جمعه گنبد کاووس با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، از بانوان و دختران جامعه خواست این بانوی بزرگوار را الگوی خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.

حجت الاسلام ترابی همچنین به مساله فلسطین و غزه و جنایات رژیم غاصب و آدمکش اسرائیل نیز اشاره کرد و گفت: مردم جهان بویژه در کشورهای استکباری آمریکا، انگلیس و فرانسه تجمعات و راهپیمایی‌ های بزرگی در حمایت از مظلومیت مردم غزه و نفرت از اسرائیل برگزار می‌کنند و خواستار توقف جنگ و کشتار کودکان بی‌گناه غزه هستند.

وی افزود: به اندازه‌ای که مردمان کشورهای غربی، اروپایی و استکباری از مردم مظلوم غزه دفاع می‌کنند، کشورهای اسلامی و منطقه از آنها حمایت نکردند و این جای تاسف دارد.

حجت الاسلام ترابی به برگزاری راهپیمایی سراسری در حمایت از کودکان غزه نیز اشاره کرد و خواستار حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم بالاخص مردم شیعه و اهل سنت گنبد کاووس در این راهپیمایی شد.

خطیب جمعه گنبد کاووس همچنین با تجلیل از ۴۲ روز ایستادگی و مقاومت مردم غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، اظهار کرد: این ایستادگی نتایج داخلی و خارجی قابل توجهی داشت که محور موضع گیری جهانی شدن قدس شریف، انسجام در محور مقاومت، جرات پیدا کردن در حمله به پایگاه‌ های آمریکا و کشتی‌ های رژیم غاصب اسرائیل توسط گروه‌ های مقاومت از جمله یمنی‌ ها و رو شدن دست کشورهای منافق منطقه از جمله این نتایج است.

حجت الاسلام ترابی از سکوت برخی غربگراهای داخلی، هنرمندان و طرفداران شعار «زن، زندگی و آزادی» نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: سکوت برخی علمای بزرگ اسلامی در منطقه و برخی دانشگاه‌ ها هم در این خصوص کوتاهی کردند که باید جبران شود.

وی همچنین در خطبه نخست نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته مردم گنبد کاووس در خصوص شخصیت علامه طباطبایی مولف کتاب تفسیر المیزان صحبت کرد و گفت: این شخصیت بزرگ که در خدمت به معارف اسلامی و قرآنی و تربیت شاگردان ممتاز در دوره معاصر کسی به گرد پای او نیز نمی‌ رسد، احیاگر فلسفه در حوزه‌ های علمیه بود و در اخلاق و تواضع شخصیتی بی‌ نظیر داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 4 =