شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

همزمان با سراسر کشور؛

اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در کتابخانه های عمومی لرستان آغاز شد

لرستان

به مناسبت هفته کتاب و همزمان با سایر استان های کشور، اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم در کتابخانه های عمومی استان لرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، به مناسبت سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اجرای طرح سراسری کتابت قرآن کریم، از ویژه برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت هفته کتاب باشد، در کتابخانه های عمومی استان لرستان آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان در بازدید از روند اجرای این طرح در کتابخانه مرکزی خرم آباد گفت: قرآن کلام وحی، کتاب هدایت و به عبارت امروزی نقشه راه زندگی انسان است. علاوه‌بر این، قرآن کریم نحوه تعامل انسان در موج های اجتماعی همانند خانواده، جامعه و روابط بین کشورها را بیان و به اصول اخلاقی فردی و اجتماعی انسان اشارت دارد.

سید سجاد راستخانه با تاکید بر لزوم آموزش قرآن به خردسالان تصریح کرد: در دین مبین اسلام تکیه زیادی بر آموزش خردسال شده و کودکان باید از ابتدایی که قدرت فهم و یادگیری برایشان فراهم می‌شود با قرآن کریم این کلام آسمانی آشنا شوند و آموزش آن را فرابگیرند.

وی افزود: روش های مختلفی برای آشنایی و انس با قرآن کریم برای کودکان وجود داشته که با توجه به شرایط باید از این روش ها استفاده کرد. به همین منظور طرح سراسری کتابت قرآن کریم با مشارکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

راستخانه ادامه داد: این طرح همزمان با سایر استان های کشور در استان لرستان آغاز شده و کودکان هم استانی می توانند در ایام هفته کتاب جهت مشارکت در این طرح به یکی از کتابخانه های عمومی استان مراجعه کنند.

اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در کتابخانه های عمومی لرستان آغاز شد

اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در کتابخانه های عمومی لرستان آغاز شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 3 =