شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

با ارسال پیام هایی جداگانه؛

مسئولان استان لرستان هفته کتاب را تبریک گفتند

لزستان

برخی از مسئولان استان لرستان با ارسال پیام هایی جداگانه هفته کتاب را به کتابدراران و اهالی کتاب تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، به مناسب فرارسیدن سی و یکمین هفته بزرگداشت کتاب جمهوری اسلامی ایران، برخی از ائمه جمعه و فرمانداران شهرستانهای مختلف استان با صدور پیام های جداگانه، این مناسبت را به کتابداران، اهالی قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران چاپ و نشر تبریک گفتند.

مسئولان استان لرستان هفته کتاب را تبریک گفتند

 پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد قائدرحمتی، امام جمعه شهرستان دورود

«بسمه تعالی»

پیوند میان کتاب و توسعه فرهنگی-اجتماعی، پیوندی ناگسستنی است و بدون شک اهتمام آحاد مردم و مسئولین به این مقوله مهم که از منویات مقام معظم رهبری است، می تواند جامعه را در برابر بحران های فرهنگی و آسیب های اجتماعی بیمه کند. در بیان اهمیت و جایگاه کتاب خوانی همین بس که پروردگار متعال در نخستین آیات خود بر قلم قسم یاد کرده است.

غوطه خوردن در دریای علم و دانش ضمن آنکه انسان را از سرنوشت پیشینیان آگاه می سازد و افق های روشنی را پیش روی انسان قرار می دهد، فرصت مغتنمی است برای آشنایی با ارزش های والای انسانی و هموار کردن راه سعادت و کمال بشری، این می طلبد که مسئولان ذی ربط زمینه پیوند هر چه عمیق تر کتاب با جامعه، به ویژه مدارس، را فراهم کرده و مسیر تعلیم و تربیت را از نظام معلم محور به سمت نظام تحقیق محور هموار کنند.

اینجانب برخود لازم می دانم از زحمات همه فعالان حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی، به ویژه زحمات کتابداران خدوم و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان دورود تقدیر و تشکر کرده و فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به همه علاقه مندان این حوزه تبریک و تهنیت عرض کنم.

مسئولان استان لرستان هفته کتاب را تبریک گفتند

پیام مشترک حجت الاسلام و المسلمین مراد امیدی، امام جمعه و  میلاد شرفی، فرماندار شهرستان سلسله

« بسم الله الرحمن الرحیم»

توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر جامعه و تعالی نیروی انسانی آن در بستر کتاب و کتابخوانی و درک عمیق آن میسر می شود و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت جوامع محسوب می شود.

کتاب و کتابخوانی از دیرباز نقش بسزایی در افزایش آگاهی جوامع داشته است و در جوامعی که از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار هستند، کتاب به عنوان عنصری حیاتی و تاثیر گذار چراغ راهی برای رسیدن به اهداف بزرگ انسانها و انتقال مفاهیم ارزنده به نسل بشر است.

هفته کتاب فرصتی مغتنم جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و ارج نهادن به خدمات کتابداران و توجه ویژه به ارزش های معنوی کتاب است. به نوبه خود ضمن تبریک هفته کتاب، از تلاش و کوشش خالصانه کتابداران و مجموعه کارکنان عزیز کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله که در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی نقشی مهم و اساسی دارند تقدیر می کنیم.

مسئولان استان لرستان هفته کتاب را تبریک گفتند

پیام حجت الاسلام و المسلمین  ابراهیم طهماسبی، امام جمعه شهرستان کوهدشت

«بسم الله الرحمن الرحیم»

کتاب محصول زحمات دانشمندان است، فلذا باید از دانش دانشمندان در قالب کتاب استفاده و سعی داشته باشیم که از کتب مفید استفاده کنیم. امیدوارم که همه ما قدر کتاب را بدانیم و در اوقات فراغت خودمان زمانی را برای مطالعه و کتاب خواندن قرار دهیم.

اگر توان خرید کتاب داشته باشیم، خریداری کنیم و گرنه این فرصت در کتابخانه های عمومی وجود دارد و از این فرصت استفاده و بهره برداری لازم را داشته باشیم.

در پایان ضمن تبریک هفته کتاب، از زحمات عزیزان دست اندرکاری که در این حوزه تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می کنم. وسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مسئولان استان لرستان هفته کتاب را تبریک گفتند

 پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی، امام جمعه شهرستان پلدختر

«بسمه تعالی»

کتاب سرمایه ای گرانبهاست که فکر و روح انسان را پالایش نموده و چراغ فروزان برای راهنمایی و تربیت است. در هفته کتاب و کتابخوانی فضای شهرمان پلدختر را با مطالعه یک کتاب مفید و اهدای آن به روح پاک شهیدانمان عطر آگین کنیم.

دانش آموزان عزیز در این کار با ارزش سهم بیشتری داشته و فرصت دوست شدن با کتاب "یار مهربان"را مغتنم بدانند.

اینجانب هفته کتاب، را به اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب در شهرستان پلدختر تبریک و تهنیت عرض می کنم، امیدوارم با همت و تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی همه مسئولان و علاقه‌مندان و نخبگان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن روزافزون فرهنگ کتاب‌خوانی و تکریم و پاس‌داشت اهالی کتاب و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

دوام عزت و توفیقات روزافزون همه عزیزان را از درگاه خالق سبحان مسئلت می کنیم.

مسئولان استان لرستان هفته کتاب را تبریک گفتند

پیام اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان

«بسم الله الرحمن الرحیم»

کتاب، چراغ روشن راه سعادت و دانایی بشر در مسیر کمال و رشد فردی و اجتماعی است و تاثیر عمیق آن در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفتهای بشر، غیرقابل انکار است.

بی شک در این راه هیچ گونه رشد و جهشی بدون اتکا به دانش و دانایی، میسر نخواهد شد و این امر مستلزم اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف و اثرگذار جامعه است.

ایجاد پیوند عمیق میان کتاب و اقشار مختلف جامعه برای دستیابی به سطوح والای فرهنگی و اجتماعی، باید به اولویتی مهم برای سیاستگذاران، برنامه ریزان و دستگاه های متولی این حوزه تبدیل گردد تا در نهایت، انسان ها را به کمال برساند.

بدین وسیله با گرامیداشت هفته کتاب، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب تبریک و تهنیت عرض کرده و امید دارم با همت، تلاش و برنامه ریزی علاقه مندان، نخبگان و اندیشه ورزان جامعه  شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در این عرصه باشیم.

گفتنی است، پیش از این نیز نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان نیز در پیام هایی هفته کتاب را تبریک گفته بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 1 =