یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه زاهدان بیان کرد؛

ارائه خدمات ویژه سالمندان و کودکان در کتابخانه های عمومی

حضور مدیر کل در نماز جمعه زاهدان

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با حضور در مصلی بزرگ زاهدان و در جمع نمازگزاران گفت: در کتابخانه های عمومی خدمات مناسب به همه گروه های سنی و اقشار مختلف ارائه میگردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوستان؛ مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، با حضور در مصلی بزرگ زاهدان و در جمع نمازگزاران گفت: در حال حاضر ۸۴ کتابخانه در استان فعال می باشد.

وی با اشاره به بالا رفتن قیمت کتاب گفت: با بالارفتن قیمت کاغذ  قیمت کتاب نیز افزایش یافته است که این امر باعث کاهش قدرت خرید افراد کتابخوان شده و کتابخانه های عمومی بستر مناسبی برای تامین نیاز مطالعاتی افراد است.

زارعی با اشاره به استفاده اکثر مردم از فضای مجازی آنرا رقیبی برای کتابخانی عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه فضای مجازی باعث کاهش میزان مطالعه کتابهای مکتوب گردیده است اما ما با استفاده از این فرصت برای تبلیغ و تبین فعالیتهای خود بهره برده ایم.مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به ایجاد حلقه های فرهنگی در کتابخانه های استان اشاره کرد و افزود: با ایجاد این حلقه های فرهنگی خدمات ویژه ای به کودکان و سالمندان در کتابخانه ها ارائه می گردد .

وی برگزاری برنامه های آموزشی برای ایجاد کسب و کارهای کوچک را یکی از مهمترین اقدامات نهاد کتابخانه ها در ایجاد و توسعه کسب و کار های کوچک در کتابخانه های عمومی  عنوان کرد.

زارعی از مردم خواست تا تجریبات خود را در زمینه های اجرای برنامه های موفق در کتابخانه ها در اختیار مسئولین این نهاد قرار دهند.

وی در پایان گفت: اولین کتابخانه سیار استان در این هفته در ایرانشهر و مجهز ترین کتابخانه استان نیز در شهرستان زابل افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 6 =