دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت؛

پیام تبریک استاندار گیلان به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان طی پیامی فرارسیدن هفته کتاب و روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار را به کتابداران، کارکنان کتابخانه های عمومی استان گیلان و کلیه فعالین حوزه کتاب استان تبریک گفت. ‎

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، متن پیام استاندار گیلان به شرح زیر می باشد:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

“کتاب مادر تمدن ها و نیز عصاره آنها است.”    مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی )

سی و یکمین دوره هفته کتاب که با شعار "آینده خواندنی است" همراه شده است، فرصت کوشش و تلاش مضاعف برای تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی عموم مردم است.

 بر کسی پوشیده نیست جامعه ایرانی در همه اعصار و قرون توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب داشته و مطالعه، خواندن و دانستن همواره در نزد آنان امری تعالی بخش بوده است.

 بی تردید اهمیت کتاب تا آنجاست که خداوند آیه‌های رحمت خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن بر نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل کرده و همه را به پیروی از آن دعوت می‌نماید و بشارت می‌دهد که یکی از متضمن های سعادت جامعه بشری همین کتاب است.

 ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است؛ به همین دلیل یکی از مهم ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه است.

اینجانب ضمن گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار این هفته را به مردم شریف گیلان، کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی استان و همه فعالین و دست اندرکاران توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی که با کمترین امکانات، در عین حال با عشق و شوق فراوان دست به قلم شده‌اند و آثاری ارزشمند از خود برجای می‌گذارند و بدون هیچ چشم داشتی، در راستای وظایف فرهنگی خود تلاش می‌کنند، تبریک عرض می نمایم.

 بهروزی و سرافرازی همه فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

     اسدالله عباسی

 استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان

پیام تبریک استاندار گیلان به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 13 =