یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب انجام شد؛

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

تبریک

جمعی از مسئولین و مقامات شهرستانی در آذربایجان‌غربی، با صدور پیامی، فرارسیدن سی و یکمین هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جمعی از مسئولین و مقامات شهرستانی در آذربایجان‌غربی، با صدور پیامی، هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

پیام رئوف برهانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه

در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت و در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه محسوب می شود و اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی است.
موضوع کتابخوانی و مطالعه که در تعالیم دینی ما مورد تأکید واقع شده، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(حفظه الله) است که فرموده‌اند:"اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی بدین وسیله انجام خواهد گرفت.

یکی از روزهای درخشان در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ٢۴ آبان ماه روز "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" است که مزین به گرامیداشت یاد و خاطره خدمات مفسر و فیلسوف عالی مقام علامه محمدحسین طباطبایی نیز می‌باشد.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب که در سال جاری با شعار "آینده، خواندنی است" برگزار می شود، این روز را خدمت همه فعالان و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران عزیز به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را خواستارم.

با این امید که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز تقویت پیوند جامعه و کتاب، بیش از پیش شاهد بالندگی و پویایی جامعه باشیم، این انتظار می رود که تمامی مدیران مدارس با نگاهی جهادی و همه جانبه، دانش آموزان جبهه فرهنگی را در مسیر رشد و تعالی و میهن عزیزمان ایران مورد حمایت قرار دهند.

رئوف برهانی

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اشنویه

پیام صالح حسینی،  فرماندار شهرستان باروق

بسم الله الرحمن الرحیم

 کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عامل روشنگری در زندگی بشر است. کتاب تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام تا آنجا است که خداوند متعال آیه های رحمت خود را در دل مصحفی ارزشمند و در قالب معجزه ای راهگشا بر نبی خود نازل کرده و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند.

هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان، فرهیختگان، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند.

اینجانب ضمن تبریک به همه خادمان کتاب به ویژه کارکنان پر تلاش کتابخانه عمومی شهرستان باروق، توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی را در راه خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

صالح حسینی

فرماندار شهرستان باروق

پیام محمدنوبخت نیا، فرماندار شهرستان نقده

بسم الله الرحمن الرحیم

وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه ​های مقام معظم رهبری در چند دهه اخیر بوده​، دغدغه ​هایی که ناشی از علاقه ایشان به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ​است.

تدقیق در بیانات ایشان و پیام​هایی که در این زمینه ایراد فرموده​ اند، به روشنی وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران را روشن می ​کند، طبق نظر فرمایشات مقام معظم رهبری: کتابخوانی را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ مثلاً وقتی می‌خواهند بخوابند، کتاب بخوانند.ضعف ​ها را نشان می ​دهد و راهکار​ها برون رفت از این وضعیت را ترسیم می​ کنند.

کتابخانه به عنوان یک محل فرهنگی و اجتماعی با ارائه خدمات مختلف کتاب محور، راه حل بسیار مناسبی برای رسیدن به جامعه ای آگاه، پویا و کتابخوان است.

اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همه خادمان کتاب به ویژه کتابداران عزیز کتابخانه های عمومی شهرستان نقده، توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی را در راه خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 کتاب حاصل یافته‌های اندیشه‌ورزان و حامل چکیده عقلانیت، خردورزی، تدبر و تجربه اهل علم و معرفت است و چونان آیینه‌ای روشن، بخش اعظم ره‌آورد تمدن‌های ماندگار تاریخ را به نمایش می‌گذارد.

کتاب ارزشمندترین آفریده بشر، پدیده‌ای باشکوه و ارزش و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی پیامبر خوبی‌ها نیز بر مبنای آن شکل گرفته است.

اینجانب ضمن تبریک آغاز هفته کتاب به همه خادمان کتاب به ویژه کتابداران عزیز کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد، توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی را در راه خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پیام تبریک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار نقده


بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله‌ی کتاب مسئله‌ی مهمّی است. فرهنگ کشور، فرهنگ‌سازی کشور، همواره احتیاج به کتاب دارد.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

کتاب، میراثی ماندگار، نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای کتاب، خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود.

در تمدن نوین امروزی هم، با توجه به اینکه مطالعه و کتابخوانی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش افراد، موجب ارتقای سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است، لذا پایه راه، رشد فکری جامعه، کتابخوانی و ارتباط با کتاب است.

بدین وسیله ضمن گرامیداشت هفته کتاب، از اهتمام و همراهی تمامی فعالان این عرصه، بخصوص مسئول کتابخانه عمومی، کتابداران و کتابخوانان، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه های فعال در این حوزه که در راستای اعتلای کتاب و گسترش فعالیت کتابخانه های عمومی در شهرستان نقده، گام بر می دارند قدردانی می نمائیم و از خداوند منان برای همه این عزیزان توفیقات روزافزون مسالت داریم.

روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری نقده


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 12 =