دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کرمانشاه:

کتابخانه ها بازویی قوی برای جهاد تبیین و مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند

تبریک هفته کتاب استاندار کرمانشاه

محمد طیب صحرایی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کرمانشاه با صدور پیامی هفته کتاب را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کرمانشاه با صدور پیامی هفته کتاب را تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به نام علامه سیدمحمدحسین طباطبایی است؛ کسی که خود اهل دانش و قلم بود و آثاری ماندگار در زمینه تفسیر، فلسفه و عرفان برای ما به جا گذاشت.

سنت دیرینه و تمدن باشکوه اسلامی- ایرانی ما، علمایی بزرگ را به خود دیده است که اهل قلم بودند.  بزرگداشت این علما بزرگداشت علم و قلم است و به ما تذکر می دهد که با توجه به کتاب‌خوانی، بزرگان خود را پاس بداریم و یاد و نامشان را زنده نگه داریم. اکنون لازم است متوجه باشیم که تلاش در این زمینه فقط بر عهده کتابخانه های عمومی نیست بلکه دیگر دستگاه ها و نیز مردم می بایست یاری کننده متولیان این امر مهم باشند.

در حال حاضر در بسیاری از شهرها و روستاها امکانات لازم مهیای فعالیت های مفید و مؤثر فرهنگی است و تعامل دوسویه مردم با متولیان امر بسیار راهگشا خواهد بود لذا توصیه می کنم اعضای خانواده یکدیگر را به حضور و عضویت کتابخانه تشویق کنند و نیز با مشارکت در برنامه ها آنجا را خانه دوم خود بدانند.

همچنین مردم اهدای کتاب و نذر فرهنگی را فراموش نکنند، چون کار خیر در این زمینه ماندگار خواهد بود. هر یک از ما در خانه و محل کار خود منابعی بی‌استفاده داریم که می توانیم با دیگران به اشتراک بگذاریم. این کار سبب ترویج سنت حسنه اهدای کتاب می شود و احساس معنوی و زیبایی را در وجود ما بیدار می کند.

در جهان معاصر کتابخانه‌ها دیگر فقط محل امانت کتاب و سالن مطالعه نیست، بلکه آنها به مراکز فرهنگی که محل نشر علم در همه رده های سنی و تحصیلی هستند، تبدیل شده اند و می‌توانند بازویی قوی برای جهاد تبیین و مبارزه با تهاجم فرهنگی محسوب شوند.

در این ایام مبارک، لازم می دانم از زحمات همه کتابداران، کارشناسان و مدیرانی که هر یک به نحوی در این جهاد فرهنگی سهم داشته اند، تشکر کنم و آرزوی توفیق همه این عزیزان را از درگاه خداوند منان مسئلت کنم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 5 =